اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

بیماری‌های عفونی همچنان تهدید کننده سلامت بشر است

خبرگزاری فارس: قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: با وجود گذشت زمان‌های دراز، کشف واکسن‌ها و آنتی‌بیوتیک‌های جدید، بیماری‌های عفونی، همچنان تهدید کننده سلامت بشر است.

بیماری‌های عفونی همچنان تهدید کننده سلامت بشر است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، فرهنگ بابا محمودی صبح امروز در آیین آغاز عملیات اجرایی نخستین مرکز تحقیقات، آموزش و درمان بیماری‌های عفونی شمال کشور با تقدیر از اهتمام نیک و خیرخواهانه خیر قائمشهری در کمک به احداث این مرکز علمی اظهار داشت: ناصر مهدوی کوچکسرایی انسان ثروتمندی است که مال خدا را آگاهانه در راه خدا و عزت نسل انسانی اهدا کرد.
وی بیماری‌های بشر را به دو قسمت عفونی و غیرعفونی تقسیم کرد و با مخوف دانستن بیماری‌های عفونی تصریح کرد: این نوع  بیماری قدرت سرایت و انتقال بالایی دارد و برای صدمه به جامعه بشری یک عامل تهدید کننده است.
قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: آنفلوانزای پرندگان، آنفلوانزای خوکی و انواع دیگر آن، بلای آسمانی است که اگر وارد شود، خسارات جبران ناپذیری ایجاد می‌کند.
این مسئول با بیان اینکه در مازندران و استان‌های شمالی کشور مرکز تحقیقاتی برای بیماری‌های عفونی وجود ندارد، ابراز داشت: احداث این مرکز تحقیقاتی در قائمشهر از مرکز تحقیقات میکروب شناسی بالینی استاد البرزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز الگو برداری شد.
بابامحمودی در پایان اذعان داشت: در جامعه‌ای که خردمندان و مدیران، علما و اندیشمندان، علم و تدابیرشان را  اندیشمندانه و سخاوتمندانه در اختیار مردم خویش قرار دهند و ثروتمندان آن جامعه نیز مالشان را در راه عزت انسانی هدیه کنند، آن جامعه به سوی صلاح و رستگاری در حرکت است.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول