اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

آغاز طرح مدارس مروج سلامت در البرز

خبرگزاری فارس: روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز اعلام کرد: طرح مدارس مروج سلامت HPS در 110 آموزشگاه این استان آغاز شد.

آغاز طرح مدارس مروج سلامت در البرز
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز، طرح یاد شده که با مشارکت معاونین آموزش ابتدایی و پرورشی اداره کل، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و کارشناسان سلامت وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود، در سال گذشته در 9 مدرسه اجرا شد و امسال به 110 آموزشگاه ارتقا یافت.
hps به منزله یک نظام برای ارتقای سلامت است که با مشارکت فعالانه اولیا، مربیان و دانش‌آموزان و با رویکرد توانمندسازی آنها در زمینه مراقبت از خود و آموزش همسالان منجر به افزایش ظرفیت‌ها و توانمندسازی‌های مردم درمورد سالم زندگی کردن، سالم کار کردن و آموزش با کیفیت خواهد شد.
پیام روشن مدارس مروج سلامت، اعتماد به نفس، عزت نفس، ارتباط صحیح و مهارت‌های ارتباطی موثر، تشویق دانش آموزان به ورود در تصمیم‌گیری‌های مهم و یادگیری و تجارب در مدرسه برای رسیدن به سلامت کامل و رفاه جسمی و روانی است.
این طرح دارای اجزای هشت گانه است که با مشارکت مدرسه، خانه و جامعه و نهادهای مرتبط از جمله دانشگاه علوم پزشکی اجرا می‌شود و عبارتند از برنامه جامع آموزش سلامت در مدرسه است.
ارائه خدمات بالینی در مدارس، سلامت محیط در مدراس، بهبود تغذیه در مدارس، تحرک فیزیکی و فعالیت بدنی در مدارس، ارتقای سلامت کارکنان مدارس، خدمات سلامت روان و مشاوره‌ای درمدارس، مشارکت والدین و جامعه در برنامه‌های ارتقای سلامت از دیگر اجزای هشت گانه این طرح است.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول