اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

قائم مقام پارلمانی وزیر بهداشت:

مجلس به ارتقای سطح سواد سلامت توجه داشته است

خبرگزاری فارس: قائم مقام پارلمانی وزیر بهداشت گفت: مجلس در برنامه پنجم توسعه توجه ویژه‌ای به ارتقای سطح سواد سلامت جامعه داشته است.

مجلس به ارتقای سطح سواد سلامت توجه داشته است
به گزارش خبرنگار فارس از ساری، رمضان محسن‌پور پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه همایش ملی هنر، رسانه و سلامت در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی مازندران، اظهار داشت: وقتی جامعه از جامعه صنعتی به جامعه اطلاعاتی گذار می‌کند باید خود را به اطلاعات و فناوری نوین مسلح کند.
وی افزود: آموزش و پرورش تا دیروز گچ، تخته سیاه و معلم بود و امروز اینترنت، ماهواره و رقبای زیادی هستند که وارد عرصه زندگی می‌شوند.
محسن‌پور یادآور شد: اگر از رسانه‌ها مطابق نیاز مردم استفاده نکنیم، عقب می‌مانیم.
وی با بیان اینکه روش‌های سنتی پاسخگو نخواهد بود، تصریح کرد: نخستین گام در این مسیر، مسلح کردن دست اندرکاران در حوزه‌های مختلف آموزش است.
محسن‌پور با اشاره به اینکه در معاونت سلامت همه بودجه را در زمینه درمان هزینه می‌کردیم و به نتیجه‌ای که باید دست نمی‌یافتیم، ادامه داد: سرمایه‌دار‌ترین کشورها هم بودجه را در مسیر درمان هزینه می‌کردند و پس از آنکه نتیجه نگرفتند به مسیر آموزش و پیشگیری برگشتند.
وی با بیان اینکه صحیح‌ترین راه در زمینه پیشگیری، پررنگ کردن آموزه‌های دینی است، خاطرنشان کرد: برای موفقیت در حوزه پیشگیری با افزایش اعتبارات، باید خودمان را به اطلاعات روز و سواد سلامت مسلح کنیم تا بتوانیم پاسخگوی نیازهای مردم باشیم.
این مسئول با اشاره به اینکه مجلس در برنامه پنجم توسعه، برای ارتقای سطح سواد سلامت مردم توجه ویژه‌ای کرده، افزود: وزارتخانه هم معاونت سلامت را به دو معاونت بهداشتی و درمان تقسیم کرده و اعتبارات خوبی هم تخصیص داده است.
وی با بیان اینکه رسانه‌ها نقش بسیار اساسی در فرهنگ‌سازی دارند و ما از این ظرفیت بهره ‌بردیم، تصریح کرد: معتقدیم اگر از این تعامل و همکاری برای فضای آموزش و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در حوزه سلامت استفاده کنیم، نتیجه خوبی می‌گیریم.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول