اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از افتتاحیه جشنواره فیلم کودک ـ 2

اهتزاز پرچم گنبد ملکوتی حضرت علی (ع) در شب عید غدیر / قطار جشنواره به اصفهان رسید

خبرگزاری فارس: آیین افتتاحیه بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان با اهتزار پرچم امیرالمومنین (ع) در شب عید غدیر برگزار شد و در این میان دل‌های صاف کودکان مزین به نورافشانی و شادی در شهر هنرپرور اصفهان شد.

اهتزاز پرچم گنبد ملکوتی حضرت علی (ع) در شب عید غدیر / قطار جشنواره به اصفهان رسید
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شامگاه گذشته آیین افتتاحیه بیست و پنجمین جشنواره بین‌الملی فیلم کودک و نوجوان با حضور مسئولان کشوری و استانی و همچنین جمعی از هنرمندان در سالن گل نرگس اصفهان برگزار شد.
درابتدای این مراسم پس از قرائت آیاتی چند از کلام خدا برای مدد گرفتن از خدای متعال و پس از آن سرود جمهوری اسلامی ایران برای ادای احترام به ایران و ایرانیان خوانده شد پس از آن پرچم گنبد ملکوتی حضرت امیرالمومنین (ع) که طی روزهای گذشته از حرم ایشان در نجف اشرف به عنوان هدیه و تبرک به جشنواره فیلم کودک و نوجوان تعلق گرفته بود و به فریبا کوثری بازیگر سینما و تلویزیون محول شده بود پس از عبور از شهر مشهد به بیست و پنجمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان محول و با ادای احترام نظامی وارد سالن و بر فراز پرچم ایران برافراشته شد، به طوری که  ابتدا در رده بالایی پرچم امیرالمومنین و پس از آن پرچم ایران اسلامی و در رده آخر پرچم بیست و پنجمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان آذین بخش آیین افتتاحیه شد.
دکور این برنامه  گونه‌ای طراحی شده بود که در این خیابان، سینمایی قدیمی که سر در این سینما نام سینما پروانه‌ نقش بسته شده است و مردم عادی با صفی در جلوی سینما پروانه و خرید بلیط تمام تماشاگران را برای شرکت در بیست‌ و پنجمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان دعوت می‌کردند‌‌ و همچنین کادری در سمت چپ این سینما قرار گرفته بود که، چهره های هنرمندان را زمان تجلیل از آنان در خود نقش می‌بستند در سر در این سینما، یک مانیتور قرار گرفته بود که زمان اجرای پانتومیم حضار شاهد تلفیقی از هنر تئاتر و سینما بودند، و این آمیختگی هنر تئاتر و سینما و تماشای همزمان آن توسط مخاطب یکی از جلوه های ویژه این آیین بود.
در سقف این سالن نیز پروانه‌های ریز و درشت و رنگارنگی آویزان شده بود که زیبایی فضای اجرای آیین افتتاحیه را دو چندان می‌کرد.
محمد رضا شریفی نیا، حسین یاری، سیروس گرجستانی، محمد کاسبی، جهانبخش سلطانی، سید جواد هاشمی، علی شاه حاتمی، محمد رضا رمضانی از جمله چهره‌های محبوب حاضر در این مراسم بودند. همچنین حضور علی فروتن، حمید گلی، محمد مسلمی، ترلان پروانه، ملیکا زارعی (خاله شادونه) و آرمیتا مرادی از جمله نقش آفرینان برنامه‎های به نوعی نماد جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان بود.
لحظات آغازین این برنامه به گونه ای بود که دو هنرمند پانتومیم ابتدا وارد سالن شدند و با اجرای حرکات نمایشی به استقبال مجری این برنامه‌ که علیرضا خمسه عهده‌دار آن بود رفتند و تریبون را به او سپردند، علیرضا خمسه نیز پس از به دست گرفتن تریبون اشعاری را به صورت آواز خواند و وارد سن شد، و با  گرامی داشتن عید غدیر،  میزبانی جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان توسط اصفهان‌ و بازگشت این جشنواره به زادگاه خودش را تبریک گفت،  در طول برنامه نیز دو نوازنده دوره‌گرد مدام  موسیقی های  مورد علاقه کودکان را می نواختند و حضار نیز به همراهی با آنان می‌پرداختند.
پس از آنان میر علایی دبیر اجرایی جشنواره فیلم کودک و نوجوان به روی صحنه رفت و به طور رسمی آغاز جشنواره فیلم کودک و نوجوان را اعلام کرد و از تمامی هنرمندان و مسئولان و همچنین مراجع اصفهان، از جمله آیت الله مظاهر تقدیر کرد و دعای خیر ایشان را، بدرقه راه جشنواره فیلم کودک و نوجوان دانست.
دراین آیین همچنین با نمایش کلیپ‎هایی از غلامرضا رمضانی، حمید نیکخواه آزاد، جهانبخش سلطانی ، شهید بهنام محمدی تقدیر به عمل آمد  
از جمله زیبایی های این مراسم آیین تقدیر از خانواده معزز شهدا بود که خانواده شهید جان‌نثاری به عنوان نماینده به روی صحنه  آمدند و لوح تقدیر یادبود این جشنواره را دریافت کردند.
سخنرانی  شهردار اصفهان، از جمله دیگر مراسم این آیین بود، که وی در سخنان خود با عرض خیر مقدم به هنرمندان و مسئولان استانی،  ظرفیت های استان اصفهان، را برای برگزاری جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان بالا دانست.
به گزارش فارس، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این آیین خبر از ساخت یک مجموعه سریالی و یا سینمایی از زندگی شهید حسین خرازی با همکاری بنیاد سینمایی داد.
پس از آن  مراسم اهدای دیپلم افتخار به هنرمندان برگزار شد که در ابتدای امر غلامرضا رمضانی، و پس از آن حمید رضا نیکخواه آزاد با بوسه به پرچم امیر المومنین وارد  صحنه شدند و جایزه خود را دریافت کردند، و دریافت جایزه را محول شدن وظیفه ای سنگین برای خود و دیگر هنرمندان دانستند.
در ادامه آیین تجلیل از دو‌بلورهای با سابقه کشورمان برگزار شد که خسرو خسروشاهی، ناصر ممدوح، مریم رادمهر، شوکت حجت و چند تن دیگر از این هنرمندان جوایزی دریافت کردند.
آیین تجلیل از هنرمندان فیلمنامه نویس، و عکاسان فیلم نیز از دیگر برنامه‌های ‌افتتاحیه جشنواره فیلم کودک و نوجوان بود.
پوستر تجلیل از محمد علی کشاورز نیز در روزهای گذشته توسط دبیرخانه این مراسم به  چاپ رسیده بود که مقرر شده بود در آیین افتتاحیه مراسم از وی تجلیل به عمل بیاید، اما به دلیل نبود وقت و همچنین عدم حضور این هنرمند پیشکسوت، مراسم تجلیل به اختتامیه این جشنواره محول شد.
خبر تبدیل پوستر این جشنواره به تمبر در اواسط برنامه و تشکیل یک بنیاد سینمایی در کشور از جمله خبرهای خوبی بود که در این جشنواره اعلام شد.
در میانه برگزاری آیین افتتاحیه جشنواره کلیپی از قصه‎های مجید و بازیگر نقش بی بی دراین سریال پخش شد، که خبرنگاران حاضر در این مراسم با نوشتن نامه ای به مجری اعتراض کردند که چرا از مهدی باقر بیگی بازیگر نقش مجید تقدیر به عمل نیامد، که علیرضا خمسه درجواب به آنها گفت: فعلا خیلی زود است که از ایشان تقدیر شود، زیرا وی هنوز جوان است و تا هشتصد جشنواره فیلم پس از این هم فرصت دارد، و در این آیین از پیشکسوتان عرصه هنر و سینمای کودک تجلیل می‎شود.
به گزارش فارس، از جمله نکات منفی که در این جشنواره می‎توان به آنها اشاره کرد،  پخش کلیپ‎های طولانی از هنرمندانی بود که از آنها تجلیل شد و همچنین گاهی به وجود آمدن عدم هماهنگی در برخی از عوامل جنبی این برنامه بود، که باعث خستگی حضار و همچنین عده ای از هنرمندان شد که در اواسط برگزاری سالن را ترک کردند.
در پایان این مراسم یک گروه موسیقی از اصفهان، به اجرای زنده موسیقی سنتی پرداختند، و پس از آن اجرای مراسم آتش بازی در محوطه بیرونی سالن گل نرگس حسن ختام این برنامه بود.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول