اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

از معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست شد؛

جشنواره فیلم کودک به همدان بازگردد

خبرگزاری فارس: استاندار همدان خطاب به معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همدان بستر و ظرفیت لازم برای برگزاری جشنواره‌های فرهنگی دارد به همین دلیل از شما می‌خواهیم جشنواره فیلم کودک و نوجوان سال آینده در همدان برگزار شود.

جشنواره فیلم کودک به همدان بازگردد
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، کرم‌رضا پیریایی شب گذشته در مراسم اختتامیه هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با ابراز خرسندی از تبادل تفاهمنامه برگزاری پنج‌ساله جشنواره در همدان اظهار کرد: استان همدان ظرفیت لازم را برای برگزاری جشنواره‌های مختلف هنری و فرهنگی دارد.
وی گفت: هر کشوری که هنر و فرهنگ را پایه و اساس کار خود قرار دهد می‌تواند توفیقات بسیاری را در عرصه‌های گوناگون به دست آورد.
استاندار همدان خطاب به معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همدان بستر و ظرفیت لازم برای برگزاری جشنواره‌های فرهنگی دارد به همین دلیل از شما می‌خواهیم جشنواره فیلم کودک و نوجوان سال آینده در همدان برگزار شود.
دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با بیان اینکه 350 نفر از هنرمندان و پیشکسوتان خانواده تئاتر در 30 گروه نمایشی در جشنواره هجدهم حضور داشتند، افزود: این گروه‌ها در سه بخش به مدت پنج روز میزبان بیش از 29 هزار و 750 نفر بودند.
شهرام کرمی از برگزاری 14 جلسه تخصصی و کارگاه‌های ویژه در این پنج روز خبر داد و گفت: چاپ شش عنوان کتاب موضوعی درباره تئاتر کودک و نوجوان از دیگر موضوعاتی بود که در این جشنواره مورد توجه قرار گرفته بود.
وی ادامه داد: امروز اهمیت تئاتر کودک و نوجوان بر کسی پوشیده نیست به طوریکه این رویداد بزرگ فرهنگی به فرصتی برای گرد هم آمدن خانواده بزرگ تئاتر و کسب تجربیات در بخش های مختلف تبدیل شده است.
دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با تقدیر از مسئولان استان همدان برای برگزاری این جشنواره تصریح کرد: بسیار خرسندم که هم‌اکنون تئاتر کودک و نوجوان خانه‌ای مطمئن دارد که باید قدر آن را بدانیم و برنامه‌ریزی مناسبی برای تقویت بیش از پیش تئاتر داشته باشیم.
یکی از پیشکسوتان عرصه تئاتر کودک و نوجوان نیز خواستار تقویت هنر تئاتر در مدارس شد و اظهار کرد: باید تئاتر مدرسه‌ای را وارد فضای آموزش و پرورش کنیم.
عباس جهانگیریان با بیان اینکه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان باید در مهر ماه برگزار شود، افزود: تقویت تئاتر شهرستانی از دیگر موضوعاتی است که باید مدنظر قرار گیرد.
وی ادامه داد: صداوسیما نیز باید بخشی از برنامه‌های خود را به معرفی آثار تولیدی تئاتر و فعالیت‌های گروه‌های نمایشی در عرصه کار کودک و نوجوان کند.
این پیشکسوت عرصه تئاتر کودک و نوجوان با بیان اینکه 14 میلیون نفر مخاطب کودک و نوجوان داریم، افزود: باید بضاعت تئاتری ما بیش از این باشد.
وی در پایان خواستار توجه به زیرساخت‌ها و تقویت آن از سوی متولیان امر شد و افزود: نباید کودک‌ کاران و کودک را کوچک شمرد بلکه باید در راستای تقویت فعالیت‌های آنها کوشید.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول