اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

به مناسبت غدیر؛

سادات آموزش و پرورش بستک تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: به مناسبت دهه ولایت و امامت با حضور جمعی از مسئولان بستک از سادات آموزش و پرورش این شهرستان تجلیل شد.

سادات آموزش و پرورش بستک تجلیل شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از بستک، سرپرست فرمانداری بستک در آئین تجلیل از سادات فرهنگی این شهرستان ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر، غدیر را روز فراموش ناشدنی و تحولی شگرف در تاریخ اسلام و بشریت دانست و اظهار داشت: واقعه غدیر، حادثه تاریخی نیست که در کنار دیگر وقایع بدان نگریسته شود، بلکه یک تفکر است، نشانه و رمزی است که از تداوم خط نبوت حکایت می‌کند و نقطه تلاقی کاروان رسالت با طلایه داران است و علی نمونه بارز عدالت است.
عیسی عباسی افزود: تبیین، تشریح و تحلیل سیره و شخصیت حضرت علی (ع) در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی می‌تواند در معرفی الگو و اسوه‌ای ممتاز برای سطوح مختلف اقشار جامعه بسیار موثر و سودمند باشد.
وی ادامه داد: نیاز جهان امروز به ترویج اندیشه و مسلک آن امام همام و فراگیرسازی این اندیشه‌ها و رسیدن به راهکارهایی برگرفته از اندیشه‌های مولای متقیان برای ساختن جهانی آکنده از عدالت و مهرورزی بیش از گذشته احساس می‌شود و باید به عنوان یک ضرورت مورد توجه مصلحان جامعه قرار گیرد.
سرپرست فرمانداری بستک در پایان از آموزش و پرورش نسبت به اجرا و برگزاری برنامه‌های فرهنگی به مناسبت‌های اعیاد ملی و مذهبی و همکاری و همیاری با مجموعه فرمانداری قدردانی کرد.
محمد صفایی امام جمعه شهر بستک نیز در سخنانی ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر گفت: همه ما باید نسبت به زندگی حضرت علی (ع) شناخت بیشتری پیدا کنیم و شیوه زندگی ائمه و بزرگان را شیوه زندگی خود قرار دهیم.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بستک نیز در سخنانی ضمن اشاره به زندگانی حضرت علی (ع) از صفات و شخصیت فرهنگی امام علی (ع) سخن گفت و بیان کرد: از صفات بارز حضرت علی (ع) این بود که در همه مأموریت‌های پیامبر در عرصه جهاد در راه خدا پیشگام بودند.
ناصر توکلی افزود: ساخت نخستین مدرسه اسلامی در صفه و تدریس در آن، تدوین قرآن، ابداع علم صرف و نحو عربی و تدریس در این بخش، توجه و شناخت به علم جهت یابی، تدریس زبان خارجه، استوار ساختن محاکمات حقوقی و قضایی بخشی از اقدامات فرهنگی حضرت علی (ع) بود.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول