اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

با حضور 6 هزار نفر از سادات حوزه علمیه؛

گردهمایی بزرگ سادات طلبه حوزه علمیه قم برگزار شد

خبرگزاری فارس: نخستین گردهمایی بزرگ سادات طلبه حوزه علمیه قم شب گذشته با حضور مراجع عظام، تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س)، اعضای مجلس خبرگان رهبری و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

گردهمایی بزرگ سادات طلبه حوزه علمیه قم برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، نخستین گردهمایی بزرگ سادات طلبه حوزه علمیه قم به همت موسسه خیریه آلاء، آستانه مقدسه حضرت معصومه(س)، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه قم شب گذشته با حضور آیت الله صافی گلپایگانی، آیت الله علوی بروجردی، آیت الله‌هاشمی شاهرودی عضو مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س)، حجت الاسلام علی بنایی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و 6 هزار نفر از اساتید و طلاب سادات حوزه علمیه قم در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.
در این مراسم ابتدا آیاتی چند از کلام الله مجید توسط حجت الاسلام موسوی قرائت شد و در ادامه برنامه حسینی‌نژاد از ذاکرین اهل بیت در مدح امام‌هادی(ع) و عید غدیر مدیحه سرایی کرد.
سپس آیت‌الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید به عنوان سخنران اصلی مراسم به ایراد سخن پرداخت.
وی بیان داشت: امیدوارم برگزاری برنامه‌هایی مثل این برنامه مطلع برنامه‌های وسیعی باشد که به تدریج جهانی شود و به‌وسیله تکریم و تعظیم سادات عظام بتوانیم اسلام را زنده کرده و به جهان معرفی کنیم و دین خدا، احکام و قرآن را نگاه بداریم و این موضوع بسیار با اهمیت و بزرگی است.
این مرجع تقلید عنوان کرد: این مجلس بسیار با عظمت است و در دنیای کنونی ما چنین مجلسی وجود ندارد و قطعاً این مراسم موردتوجه حضرت ولیعصر (ع) خواهد بود و سرشار از رحمت‌ها و برکات الهی است و ملائکه آسمان هم از حاضرین در مجلس بیشتر هستند و حضور دارند.
وی با تاکید بر اینکه همه مردم باید بالفطره خاندان اهل بیت(ع) را احترام کنند، خاطرنشان کرد: ما هر موجودیت معنوی داریم از برکت اهل بیت(ع) است و تمام مسلمانان باید نسبت به سادات اظهار وجود کنند و در مقام تقدیر از خدمات حضرت رسول اکرم(ص) باشند.
در ادامه حجت الاسلام امامی از اعضای هیئت امنای موسسه آلاء به ایراد سخنرانی و تبیین فعالیت‌های این موسسه خیریه پرداخت.
سپس تعدادی از طلاب سید، توسط آیت‌الله صافی گلپایگانی ملبس به لباس روحانیت شدند و در ادامه برنامه از برخی اساتید سادات حوزه علمیه قم نیز تقدیر و تجلیل شدند.      
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول