اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

برای نخستین باربرگزار می‌شود؛

گردهمایی سادات خراسان شمالی در غدیر

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی گفت:‌ سادات این استان برای نخستین بار با ابتکار این فرماندهی، در عید غدیر و در مصلی های سطح خراسان شمالی گردهم می‌آیند.

گردهمایی سادات خراسان شمالی در غدیر
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حسینعلی یوسفعلی‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: این برنامه در روز سه شنبه هفته جاری همزمان با روز عید غدیر خم در مرکز استان و شهرستان‌های خراسان شمالی برگزار می شود.
وی با بیان اینکه در سنوات گذشته معمولا سادات در منزل جلوس داشته و این عید را گرامی می‌داشتند، گفت: بر همین اساس با پیشنهاد سپاه و بسیج استان، با توجه به تجارب کسب شده از سطح کشور و طی هماهنگی با امام جمعه بجنورد مقرر شد تا با دعوت از سادات، آنان در مصلی‌ها جلوس داشته و اقشار مختلف جامعه به خاطر حرمت این ایام به مصلی‌ها رفته و به دیدار سادات مشرف شوند.
یوسفعلی‌زاده اظهار داشت: بر همین اساس با همکاری بسیج در محلات خراسان شمالی سادات هر محله به این برنامه باشکوه دعوت شده تا به مصلی‌ها آمده و برای شکل گیری این برنامه عظیم مردمی و اجتماعی شرکت کنند.
وی پیش بینی کرد تا در مرکز استان بین 100 تا 150 نفر از سادات در مصلی امام خمینی (ره) حضور یافته و در این برنامه فرهنگی شرکت داشته باشند.
یوسفعلی‌زاده اجرای این برنامه را در تقویت وحدت، حفظ اقتدار، همدلی بین آحاد مردم و مومنان را بسیار تاثیرگذار خواند و گفت: سادات با حضور در این برنامه‌ها علاوه بر افزودن برکت و رونق به این برنامه‌های فرهنگی نذر خود را نیز می‌توانند به همین مناسبت در این مراکز فرهنگی مذهبی ادا کنند.
فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی اضافه کرد: برای برگزاری هر چه باشکوه تر برنامه عید غدیر در مصلی‌های استان، همه دل ها و فکرها دست به دست هم داده تا عید غدیر امسال هرچه باشکوه تر برگزار شود و امید می‌رود با این اقدامات سال به سال بر شکوه و عظمت عید بزرگ مسلمانان افزوده شود.
وی با اشاره به اینکه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در خراسان شمالی سخنران محوری این برنامه عظیم خواهند بود، تصریح کرد: برای پذیرایی از مهمانان و شرکت کنندگان در این مراسم نیز پیش بینی‌های لازم از سوی سپاه جوادالائمه (ع) انجام شده است.
یوسفعلی‌زاده با بیان اینکه این برنامه فرهنگی به مدت دو ساعت برگزار خواهد شد، اظهار داشت: دستگاه‌های مختلف اعم از؛ صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی و ... همکاری داشته و رسانه‌ها نیز در جهت آمادگی و حضور مردم در این برنامه لازم است تا مشارکت کنند.
وی همچنین انجام عقد اخوت در بین برادران و خواهران دینی در بین مصلی‌های این استان را از دیگر برنامه‌های این ایام عنوان کرد و افزود: این برنامه اعتقادی فرهنگی با برپایی خطبه عقد غدیر در مصلی‌ها انجام خواهد شد.
فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی با بیان اینکه مسئول اصلی اجرای این برنامه‌ها سپاه و بسیج بوده و ستاد غدیر نیز در اجرای این برنامه‌ها مشارکت دارد، اظهار داشت: اجرای این برنامه‌ها برای برگزاری پرشکوه و باعظمت این ایام پیش بینی شده است.
وی با تاکید بر اینکه بهترین کتاب درباره غدیر، خطبه عقد اخوت است، اظهار داشت: در این راستا توزیع دست  کم پنج هزار جلد کتاب خطبه غدیر در دستور کار سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی است.
یوسفعلی‌زاده همچنین از نورافشانی در 10 نقطه خراسان شمالی خبر داد و گفت: این برنامه‌ها برای شادمانی و برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم های عید غدیر برگزار شده و اکنون مقدمات آن در حال فراهم است.
وی با بیان اینکه در سه نقطه مرکز خراسان شمالی نیز برنامه‌های نورافشانی اجرا خواهد شد، اظهار داشت: در این راستا میادین دفاع مقدس، استانداری و به احتمال قوی میدان شهید نورافشانی می‌شود.
فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی با بیان اینکه عید غدیر سند جاری و ماندگار امامت در طول تاریخ است، گفت: این واقعه مشخص کرد که برای هیچ زمانی جهان اسلام بدون رهبر نخواهد بود و در عصر غیبت امام زمان (عج) نیز معتقدیم که امام صرفا غایب بوده و در بستر زمان حاضر است.
وی اظهار داشت: البته شیعه فرمول کار را اینگونه قرار داده است که در زمان غیبت ولی فقیه آگاه، مجتهد به عنوان جانشین برحق امام زمان (عج) عهده دار این مسئولیت است و پرچم فرماندهی اسلام را بر عهده داشته و مدیریت می‌کند.
یوسفعلی‌زاده با اشاره به اینکه غدیر یک برنامه اجتماعی، دینی و اعتقادی است، بر مشارکت آحاد مردم در برنامه‌های عید غدیر استان در مصلی‌ها تاکید کرد.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول