اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس کل دادگستری استان اردبیل:

80 درصد زندانیان اردبیل را عوامل تهیه و توزیع مواد مخدر تشکیل می‌دهد

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: 80 درصد زندانیان اردبیل را سوداگران مرگ و عوامل تهیه و توزیع مواد مخدر تشکیل می‌دهد.

80 درصد زندانیان اردبیل را عوامل تهیه و توزیع مواد مخدر تشکیل می‌دهد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل غلامعلی رضایی عصر امروز در همایش پیشگیری اولیه که با شعار جامعه سالم عاری از اعتیاد در مجتمع فدک اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: اعتیاد امروز به بلای خانمان‌سوزی تبدیل شده است که سوغات نظام غرب و علاقمندی آنها برای گسستن نظام اسلامی ایران است.
وی با یادآوری این‌که استکبار جهانی با تغییر و تبدیل گرایش مصرف مواد صنعتی به جای سنتی در صدد تغییر ذائقه مردم است، تصریح کرد: نباید نوجوان و جوان ما در دام اعتیاد گرفتار آید و یا احساس کند نظام غرب از روی دلسوزی تلاش می‌کند تا خوشی و رفاه آنها را برقرار کند.
رضایی عامل اصلی طلاق و بسیاری دیگر از معضلات اجتماعی و نظام خانواده را اعتیاد اعلام کرد و افزود: پیش‌بینی و پیشگیری باید مهم و ارزشمند تلقی شود و خانواده‌ها نیز با برخورد صحیح و مدبرانه با فرزندان و کنترل رفتار و رفت و آمد آنها از دام اعتیاد پیشگیری کرده و جلوی آن را سد کنند.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اعلام این‌که بیش از 80 درصد زندانیان استان اردبیل را سوداگران مرگ و عوامل تهیه و توزیع مواد مخدر تشکیل می‌دهد، خاطر نشان کرد: دشمن امروز با دو ابزار اعتیاد و مسایل ضد دینی و ضد اخلاقی به سراغ جوانان ما آمده است تا بتواند آنها را از ریشه و بن با اصل اصول اسلامی و انسانی جدا کند.
به گزارش فارس، در این همایش که با حضور جمعی از مسئولان استان و اقشار مختلف مردم برگزار شد، استاندار اردبیل مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را عامل اصلی گرایش به مصرف مواد مخدر اعلام کرد.
سیدحسین صابری اضافه کرد: باید به معتادان به چشم بیمار نگاه کرد چرا که بهبود و درمان آنها علاوه بر راه حل پزشکی و درمانی نیازمند توجه جدی از نظر اقتصادی و اجتماعی است.
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل نیز از تدوین نقشه راه و سند پیشگیری از اعتیاد در استان اردبیل خبر داد و گفت: ‌با همکاری 20 دستگاه دولتی این سند در حال تدوین نهایی است.
رویا احمدیان از فعال شدن 79 گروه پیشگیری از اعتیاد در استان اردبیل خبر داد و افزود: این گروه‌ها در پنج محیط آموزشی، اداری، کار، صنعتی، نظامی و محلی فعالیت می‌کنند.
وی اصل قرار دادن موضوع پیشگیری را خاطر نشان کرد و از همه افراد جامعه خواست در این حوزه با سعه‌صدر و تعامل نزدیک حرکت‌های ارزشمندی را انجام دهند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول