اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

همایش جامعه سالم عاری از اعتیاد در سنندج برگزار شد

خبرگزاری فارس: همایشی با عنوان جامعه سالم عاری از اعتیاد بعد از ظهر امروز در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج با حضور جمع زیادی از مسئولان استان برگزار شد.

همایش جامعه سالم عاری از اعتیاد در سنندج برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، معاون امور فرهنگی و پیشگیری اداره‌کل بهزیستی کردستان در این همایش اظهار داشت: بهترین سن در کل دنیا برای پیشگیری از اعتیاد سن پیش دبستانی یا مهد کودک است که نیاز به توجه بیشتر دارد.
مختار فرهادیان تصریح کرد: ما نیز طرح پیشگیری از اعتیاد را از مهدهای کودک آغاز کردیم به نحوی که در سال 88، 67 مهد کودک را زیرپوشش قرار داده و به یک هزار و 400 کودک پیش دبستانی آموزش‌های لازم داده شد.
وی در ادامه افزود: در سال 89 به دلیل کاهش اعتبارات فقط 24مهد کودک ‌زیرپوشش این طرح قرار گرفت و در مجموع به 500 کودک آموزش‌های مورد نیاز داده شد.
معاون امور فرهنگی و پیشگیری اداره‌کل بهزیستی کردستان گفت: متاسفانه در سال جاری اعتباری برای برگزاری دوره‌های آموزشی در مهدهای کودک اختصاص داده نشده است.
فرهادیان به اثرات نامطلوب برگزار نشدن دوره‌های مذکور اشاره کرد و گفت: تشکیل نشدن کلاس‌های آموزش مهارت‌های زندگی برای کودکان هدف موجب افت تحصیلی آنها در مقاطع بالاتر و افزایش ناهنجاری‌های رفتاری در آنها خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری دوره‌های آموزشی برای کودکان پیش دبستانی تقویت و شناسایی استعدادهای آنها، آموزش کنترل خشم و کاهش مشکلات رفتاری و اخلاقی این بچه‌ها است.
وی به عملکرد طرح‌های اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد در محیط کاری اشاره کرد و افزود: در سال 89 حدود 20 طرح در کردستان به مرحله اجرا در آمد که 10 محله شهری و پنج محیط کارخانه و پنچ محیط روستایی را زیرپوشش آن قرار گرفت.
معاون امور فرهنگی و پیشگیری اداره‌کل بهزیستی کردستان برگزاری کلاس‌های آموزشی، توزیع بروشورها و فیلم‌های آموزشی در زمینه اعتیاد در بین مردم، برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در محیط‌های کاری و برگزاری نشست های تخصصی از جمله برنامه‌ها و فعالیت های سازمان در سال گذشته عنوان کرد.
فرهادیان خاطرنشان کرد: 8 هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم در سال گذشته تحت‌پوشش طرح‌های پیشگیری و آموزشی و خدماتی بهزیستی استان قرار گرفتند.
وی عنوان کرد: بیشترین افراد شرکت کننده در طرح‌های مذکور در محدوده سنی 23 تا 50 سال با مقطع تحصیلی راهنمایی  متوسطه بودند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول