اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

استمهال در نظام بانکی سم اقتصاد است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس فضای امروز جامعه را فضای خدمت‌رسانی، لب فرو بستن و آستین همت گشودن دانست و گفت: استمهال در نظام بانکی سم اقتصاد است.

استمهال در نظام بانکی سم اقتصاد است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، قاسم محمدی پیش از ظهر امروز در همایش ملی روز صادرات در استان اردبیل اظهار داشت: مجلس نگاهی دانش بنیان و بینش‌محور را نسبت به اقتصاد و فعالیت بخش خصوصی دارد و با این نگرش در تعیین برنامه‌ توسعه پنجم با همکاری تولیدکنندگان اتاق‌های بازرگانی و اصناف شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت را تصویب کرد که این نشانگر توجه دولت به حضور بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی است.
 وی افزود: برخی نمایندگان مجلس به دلیل ریسک‌های موجود بخش خصوصی را صلاح نمی‌دانست اما اکثریت نمایندگان در مجلس شورای اسلامی با نگاه گسترده به بخش خصوصی نسبت به همکاری با این بخش اقدام کردند که امروز شاهد توسعه کارآفرینی و تولید از سوی این بخش هستیم.
نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: هم اکنون 50 درصد نقدینگی کشور در اختیار بخش خصوصی است که در چشم‌اندازی توسعه این نظام جایگاه بسیار بزرگی دارد.
محمدی ایران را یک مدل اقتصادی نوین برای تمام جهان اعلام کرد و بیان داشت: ماده 28 قانون بودجه با بررسی‌های دقیق مشخص کرده است که در 40 سال گذشته 27 بار در ایران خشکسالی روی داده و از بابت سالانه 2.5 میلیارد دلار از طریق دولت غرامت خشکسالی پرداخت شده است.
این نماینده مجلس اقتصاد کشاورزی را متحمل یک ریسک بزرگ اعلام کرد و گفت: با یک موشکافی دقیق مشخص می‌شود که این ماده در حمایت از واحدهای تولیدی حرکت‌های شایانی انجام می‌دهد.
 
استمهال در نظام بانکی سم اقتصاد است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استمهال در نظام بانکی سم اقتصاد است، گفت: ‌سرمایه‌گذاران و تولید‌کنندگان حق بلوکه کردن پول‌های گرفته شده از بانک را ندارند.
وی ادامه داد: با دادن این وام‌ها واحد تولیدی به دلیل تعطیلی قادر به پرداخت وام‌ها نیست و بانک‌ها در پرداخت نقدینگی با سایر واحدها با مشکل مواجه می‌شوند.
محمدی بیان داشت: نظام بانکی ما خزانه نیست بلکه پول مال مردم و نظام است که باید در این مکان درست از آن استفاده شود.
این عضو فراکسیون اکثریت مجلس اظهار داشت: نباید اجازه دهیم تفکرات سیاسی حاکم بر نظام بانکی وارد عمل شده و چرخه تولید کشور را معیوب کند.
محمدی به برخی مشکلات روی داده در این حوزه اشاره کرد و گفت:‌ در سیستم گلخانه‌های کشور ما شاهد بروز چنین مشکلی بودیم که باید با تجدید نظر در این راستا وارد عمل شویم.
نماینده مردم اردبیل گفت: سیستم‌های تولیدی نیاز به یک بیداری و بهره‌وری جدی دارند که خود تولید‌کنندگان باید به آن اهتمام کنند.
محمدی ادامه داد: این بیداری در دولت و مجلس پشتیبانی می‌شود و انتظار داریم تولید ‌کنندگان نیز دولت و مجلس را همراهی کنند
وی با بیان اینکه ما به تولید‌کنندگان و بخش خصوصی ارج می‌نهیم، ابراز داشت: در موسسه استاندارد تحولات اساسی در حال روی دادن است و باید بتوانیم با برندهای مختلف فضای رقابتی را ایجاد کرده و با یک نگاه دانش‌‌بنیان وارد عمل شویم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این نماینده مجلس در پایان فضای امروز را فضای  خدمت‌رسانی و لب فرو بستن و آستین همت گشودن دانست و خاطرنشان کرد: حضور بخش خصوصی در اقتصاد ارزشمند است.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول