اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

صادرکننده نمونه خراسان جنوبی خبر داد:

نبود ضمانت صادراتی مهم‌ترین مشکل صادرکنندگان

خبرگزاری فارس: یکی از صادرکنندگان نمونه خراسان جنوبی با اشاره به مهم‌ترین مشکلات صادرکنندگان گفت: نبود ضمانت صادراتی و عدم برگشت سرمایه در بازارهای بی‌ثبات از اهم این مشکلات است.

نبود ضمانت صادراتی مهم‌ترین مشکل صادرکنندگان
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی خامه‌زر پیش از ظهر امروز در جمع مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به خطرپذیری در امر صادرات اظهار داشت: عدم برگشت سرمایه در بازارهای بی‌ثبات و نبود ضمانت صادراتی در برخی از بازارها مانند افغانستان که هیچگونه قانون مدونی برای واردات و صادرات ندارد از دیگر مشکلات پیش‌روی صادرکنندگان است.
وی که صادر کننده نمونه سال 89 در حوزه ادوات کشاورزی و فرش و عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی خراسان جنوبی است، افزود: از سال 81 در حوزه صادرات مشغول به فعالیت هستم و تاکنون کالای خود را به کشورهای افغانستان، عراق، سوریه، ترکمنستان، ازبکستان، امارات متحده و مکزیک صادر کرده‌ام.
وی رمز موفقیت در صادرات را یافتن بازارهای جدید و بازاریابی موفق عنوان کرد.
این صادرکننده نمونه خراسان جنوبی ادامه داد: کیفیت مطلوب کالای صادراتی، قیمت تمام شده و سرعت و دقت عمل از دیگر عوامل موفقیت است.
خامه‌زر مشوق‌های دولتی را مهم‌‌ترین عامل در ایجاد انگیزه صادرکنندگان عنوان کرد و ادامه داد: صادرکنندگان در حوزه فعالیت خود با قوانین دست و پاگیر مواجه هستند و گاهی قوانین کارشناسی نشده سبب ایجاد مانع می‌شود که دولت می‌‌تواند با حذف و یا تسهیل برخی از این امور به روند صادرات استان سرعت دهد.
وی حجم صادرات خود در سال گذشته را 6 میلیون و 500 هزار دلار عنوان کرد و اظهار داشت: در مورد صادرات در سال جاری به دلیل افزایش قیمت کالا در راستای افزایش قیمت حامل‌های انرژی در کارخانجات، به یک میلیون دلار کاهش داشته است.
خامه‌زر اذعان کرد: برخی از کشورها سیستم بانکی مدون ندارند و تبادل وجوه برای صادرات باید به صورت حواله‌ای و یا نقدی صورت گیرد که مشکلاتی برای صادرکنندگان ایجاد می‌کند.
وی با تأکید بر همت مسئولان در فعال کردن مرزها، تصریح کرد: مسئولان می‌توانند با کمک کردن به بخش‌های امنیتی، فرهنگی و سیاسی بین کشورها بستر و زمینه مناسبی را برای تجارت فراهم کنند.
این صادرکننده نمونه ادامه داد: افزایش ارتباط سیاسی، تسهیل رفت و برگشت تجار و تقویت بخش‌های امنیتی، انتظامی و فرهنگی می‌تواند بستر صادرات استان را افزایش دهد.
خامه‌زر با اشاره به روند صادرات در بازارچه‌های مرزی تصریح کرد: به مرزنشینان و ساکنان حاشیه مرزی برای صادرات کارت پیله‌وری داده می‌شود که بر اساس آن غرفه‌ای دریافت و کالای خود را به فروش می‌رسانند.
وی با اشاره به فعالیت بازارچه‌های مرزی بیان کرد: هر مکانی که بتواند کالا صادر و اشتغال ایجاد کند مفید است چراکه ارزآوری دارد، اما در روند صادرات در بازارچه‌های مرزی نباید موانع و محدودیت ایجاد کرد.
این صادرکننده نمونه استان با تأکید بر تقویت بازارچه‌های مرزی، گفت: جمع‌آوری و یا انتقال برخی از بازارچه‌های مرزی انگیزه را از غرفه‌داران می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: در بازارچه‌های مشترک مرزی هم تبادل کالا و هم تبادل فرهنگ صورت می‌گیرد که جمع‌آوری بازارچه‌ها و تجمیع آنها باید به صورت دقیق و کارشناسی صورت پذیرد.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول