اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس دانشکده عمران دانشگاه تربیت مدرس تهران تاکید کرد:

لزوم ارائه آموزش‌ها به رانندگان در کاهش تصادفات

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده عمران دانشگاه تربیت مدرس تهران با اشاره به فرهنگ‌سازی در زمینه فرهنگ درست رانندگی گفت: ارائه آموزش به رانندگان برای کاهش تصادفات از ضرورت‌های انکار ناپذیر است.

لزوم ارائه آموزش‌ها به رانندگان در کاهش تصادفات
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، پروفسور محمود صفارزاده در دومین کنفرانس ملی تصادفات و سوانح ریلی و هوایی با اشاره به اینکه در حال حاضر همه جا‌به‌جایی‌ها در کشور توسط جاده‌ها صورت می‌گیرد، اظهار داشت: می‌توان از ظرفیت صنایع هوایی و دریایی برای جا‌به‌جایی‌ها استفاده کرده و میزان تصادف در جاده‌ها را کاهش داد.
وی با اشاره به اینکه خودروها بدون حساب و کتاب در اختیار راننده قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: رانندگان در ایران حتی یک ساعت در سال نیز آموزش‌های لازم را نمی‌بینند
رئیس دانشکده عمران دانشگاه تربیت مدرس تهران با اشاره به اینکه طبق بررسی‌های به عمل آمده سالانه 1.3 میلیون نفر در جهان در اثر تصادف از بین می‌روند، تصریح کرد: نزدیک 85 درصد این تصادفات در کشورهای در حال توسعه به ویژه ایران اتفاق می‌افتد.
وی با بیان اینکه همه در ایران به دنبال احداث آزاد‌راه و بزرگ‌راه هستند و کسی به تصادفات در این جاده‌ها توجه نمی‌کند، یادآور شد: در بسیاری استان‌ها نیز همانند استان زنجان مدیران در امر جاده‌سازی به صورت سلیقه‌ای عمل کرده و کاری به استانداردها ندارند و این نیز به افزایش تصادفات کمک می‌کند.
صفارزاده تصریح کرد: در حال حاضر از 50 آیتم استاندارد که برای حمل و نقل وجود دارد فقط 25 آیتم رعایت می‌شود، افزود: تاکنون برای حل مشکل تصادفات جاده‌ای ریشه‌ای رسیدگی نشده است.
‌رئیس دانشکده عمران دانشگاه تربیت مدرس تهران با اشاره به محورهای دومین کنفرانس ملی تصادفات جاده‌ای، سوانح ریلی و هوایی گفت: استفاده از روش‌های آماری و تحلیلی در بررسی تصادفات جاده‌ای، ریلی و هوایی، نقش پلیس، سازمان‌های دولتی و سازمان‌های غیر دولتی در کاهش تصادفات مهم هستند.
وی افزود: تکنیک‌های مؤثر در کاهش تصادفات جاده‌ای، ریلی و هوایی، نقش انسان، جاده، وسیله نقلیه و محیط در تصادفات جاده‌ای، ریلی و هوایی، روش‌های ارتقای فرهنگی استفاده‌کنندگان از جاده‌ها و راه‌آهن و همچنین سیستم‌های حمل و نقل هوشمند و نقش آن در کاهش تصادفات، از دیگر محورهای مهم این کنفرانس است که می‌تواند به شرط کاربردی شدن تاثیر خوبی کاهش تصادفات داشته باشد.
وی تصریح کرد: امیدواریم با تأثیرگذاری چنین کنفرانس‌هایی، شاهد ارتقای ایمنی در حوزه حمل و نقل کشور بوده و با اجرای برنامه‌های بلندمدت، تلفات انسانی و لطمات اقتصادی ناشی از سوانح رانندگی در کشور کاهش یابد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول