اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

برای رسیدن به افق چشم انداز 1404؛

کتابخانه‌های مازندران به 300 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی مازندران از نیاز 300 میلیارد تومانی اعتبارات برای کتابخانه‌های استان در راستای رسیدن به افق چشم انداز 1404 خبر داد.

کتابخانه‌های مازندران به 300 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
محمداسماعیل امامزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان فریدونکنار اظهار داشت: معدل سرانه مطالعه مفید در سطح کشور 83 دقیقه و 30 ثانیه است، اما در استان مازندران این میزان یک دقیقه افزایش یافته و نسبت به معدل کشوری بهتر هستیم.
وی بیان داشت: رکورد عضویت در کتابخانه‌های عمومی برای مازندرانی‌ها جایگاه پنجم بوده و در حوزه امانت که یک شاخص محتوایی است، رتبه سوم را کسب کردیم و این در حالی است که در برخورداری از فضای کتابخانه‌ای جزو سه استان پایین جدول قرار داریم.
مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی مازندران تصریح کرد: در مورد منابع کتابخانه‌ای نیز رتبه 21 را کسب کردیم و سرانه برخورداری هر 100 مازندرانی از فضای کتابخانه‌ای یک متر و 10 سانتیمتر است که برای رسیدن به افق چشم انداز ترسیم شده در این حوزه باید به هشت متر مربع برسد.
وی با بیان اینکه سرانه برخورداری از فضای کتابخانه‌ای در رکورد کشوری سه متر مربع است، بیان داشت: با این تفاسیر دارای رتبه‌ای بهتر از 29 نیستیم و این در حالی است که مازندران جزء پنج استان برتر کشور در بحث فرهنگی قرار دارد، اما با این اوضاع نمی‌توان به رسیدن به افق چشم انداز 1404 در حوزه کتاب امیدوار بود.
به گفته امامزاده اگر بتوان به طور متوسط سالانه 20 میلیارد تومان در دو بخش ایجاد فضای کتابخانه‌ای و تجهیز منابع تا سال 1404 سرمایه گذاری کنیم، مطمئناً به نرم قابل قبول خواهیم رسید اما امسال تنها یک میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این حوزه انجام شده است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران ادامه داد: با وضعیت فعلی روز به روز از سایر استان‌ها عقب‌تر رفته و دوری از برنامه‌ها بیشتر می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: در زیرساخت‌های عنصر فرهنگی کتاب فعالیت مناسبی نشده و با توجه به اینکه سرانه مطالعه مفید با کمک دولت‌ها در سراسر دنیا افزایش می‌یابد باید در این راستا گام های موثری برداشته شود.
امامزاده اذعان داشت: نقش رسانه ملی نیز در تبلیغ کتاب بسیار حائز اهمیت است و همچنین با توجه به اینکه فرهنگ نیاز به فرهنگ سازی دارد باید در راستای تحقق فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری کوشا بود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول