اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون پرورشی آموزش و پرورش اشنویه خبر داد:

افزایش 20 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های مدارس اشنویه

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و تندرستی آموزش و پرورش اشنویه گفت: بیش از 20 هزار جلد کتاب امسال به کتابخانه‌های مدارس شهرستان اشنویه افزوده شده است.

افزایش 20 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های مدارس اشنویه
محمد سلطانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اشنویه اظهار داشت: 26 کتابخانه مستقل در مدارس متوسطه و راهنمایی شهرستان اشنویه وجود دارد.
وی افزود: سرانه برخورداری کتاب در کتابخانه‌های مدارس شهرستان اشنویه بیش از 3.7 درصد است که در سال جاری در تلاش هستیم سرانه کتاب مدارس را با برگزاری نمایشگاه‌های مختلف به بیش از 4.5 درصد افزایش دهیم.
این مسئول با اشاره به طرح کتاب یاران مدارس در مدارس متوسطه شهرستان اشنویه گفت: این طرح با هدف مشارکت دانش‌آموزان عضو تشکل‌های پیشتازان و فرزانگان در مدارس متوسطه این شهرستان در حال اجرا است.
به گفته وی در راستای اجرای این طرح با برگزاری کلاس‌های آموزشی 15 نفر از اعضای این تشکل‌ها به‌عنوان کتاب یار مدارس متوسطه انتخاب شده و اداره کتاب‌خانه‌های مدارس به این دانش‌آموزان واگذار شده است.
سلطانی اجرای طرح توسعه و تجهیز کتابخانه‌های کلاسی را بخش دیگری از فعالیت‌های این مدیریت برای توسعه فرهنگ مطالعه اعلام کرد و گفت: این کتابخانه‌ها با هدف توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ایجاد انگیزه‌ی بیشتر در راستای مطالعه‌ی نونهالان با روش‌های صحیح و علمی زیر نظر معلم مربوطه، آشنایی بیشتر دانش‌آموزان دوره‌ی ابتدایی با کتب غیردرسی،‌ به ویژه با کتاب‌های فرهنگی، عملی و تربیتی، ایجاد روحیه‌ی عادت به مطالعه و انس و الفت بیشتر دانش‌آموزان دوره‌ی ابتدایی با کتاب و کتابخوانی برای ارتقای سطح علمی، فرهنگی و تربیتی دانش‌آموزان دوره‌ی ابتدایی، در داخل هر کلاس تشکیل می‌شود تا تمام دانش‌آموزان بتوانند به طور هماهنگ، راحت‌تر و بهتر با همکاری معلمان کلاس مربوطه، کتاب‌های موردنیاز خود را در اختیار بگیرند و مطالعه کنند که توسعه و تجهیز کتابخانه‌های کلاسی در سال جاری در تمام مدارس با جدیت ادامه خواهد یافت و ایجاد کتابخانه‌های کلاسی در تمام مدارس اجباری شده است.
به گفته وی، گسترش فرهنگ مطالعه در مدارس سبب توسعه مبانی دینی و تبدیل ایران به کشور نمونه فرهنگی در جهان خواهد شد و کتابخانه‌های مدارس، اندیشه، اطلاعات و خدماتی را تأمین می‌کنند که برای حضور موفق و هدایت جامعه به سوی جامعه دانش‌محور، ضروری و اساسی هستند و می‌توانند دانش‌آموزان را به مهارت‌های یادگیری مادام‌العمر تجهیز کنند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول