اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس آموزش و پرورش بهشهر:

بیش از 80 درصد مدارس بهشهر کتابخانه دارند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش بهشهر گفت: بیش از 80 درصد مدارس این شهرستان دارای کتابخانه هستند و بقیه کتابخانه کلاسی دارند.

بیش از 80 درصد مدارس بهشهر کتابخانه دارند
محمد احمدی صبح امروز در حاشیه مراسم زنگ کتاب و کتابخوانی که با حضور محمد فرهودی معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش مازندران و مسئولان شهرستانی در مدرسه بانو اشرفی برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهشهر، از لزوم توجه به کتاب و کتابخوانی و ایجاد انگیزه مطالعه کتاب های غیر درسی در دانش آموزان گفت.
وی تصریح کرد: بیشتر دانش‌آموزان در یک سال تحصیلی کتاب‌های درسی را مطالعه می‌کنند و گاهی هم برای تحقیق و پژوهش به سمت مطالعه می‌روند، اما قفل بی میلی به مطالعه را ابتدا باید در خانواده‌ها سپس مراکز آموزشی و مدیریت‌های ذیربط جستجو کرد.
احمدی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 80 درصد مدارس بهشهر از نعمت کتابخانه برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: بقیه مدارس به نوعی دارای کتابخانه کلاسی هستند، اما برای ایجاد رغبت مطالعه در دانش‌آموزان باید همه مدارس دارای کتابخانه شوند و این تنها آغاز راه است، باید مدیریت در مطالعه دانش‌آموزان صورت گیرد، فقط نباید به فکر پُر شدن کتابخانه‌ها از حضور دانش آموزان باشیم بلکه باید بر مطابقت کتاب با سن و میزان تحصیلات دانش آموز مدیریت کنیم.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بهشهر که چندی پیش مدیر موفق اداره کل آموزش و پرورش استان معرفی شد در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به نامگذاری نخستین روز از هفته کتابخوانی با عنوان «کتاب، قرآن، ولایت و ارزش های علوی»، ابراز داشت: سنگ بنای جامعه مبتنی بر دانایی محوری است و این مهم جز با مطالعه و پژوهش اتفاق نمی‌افتد و علوم آنقدر وسیع هستند که هرچه پیش برویم دریچه‌های تازه‌ای از اطلاعات به روی ما باز می‌شود و این دریا را انتهایی نیست.
وی با بیان اینکه کتابی تاثیرگذار تر از قرآن برای بشریت وجود ندارد، بیان داشت: به گفته حضرت علی(ع) «هیچ کس با قرآن همنشین نمی‌شود مگر اینکه از کنار آن با افزایش یا کاهش برمی خیزد؛ افزایش هدایت یا کاهش گمراهی» و حضرت محمد(ص) می‌فرمایند: «هر کس درمانش را از قرآن کریم نگیرد خداوند او را شفا نمی‌دهد».
احمدی با اشاره به این سخن سقراط که «جامعه وقتی فرزانگی و سعادت می‌یابد که مطالعه کار روزانه اش باشد» از غذای روح گفت و اینکه اگر این خوراکی دارای ارزش غذایی نباشد انسان را بیمار می‌کند و انسان بیمار ممکن است بیماری اش را به دیگران هم انتقال دهد و به وجود آورنده فضایی آلوده باشد، بنابراین باید در تهیه و تدارک این غذای ارزشمند که روح و جسم انسان را صیقل می‌دهد دقت کافی داشته باشیم.
وی با تبریک عید سعید غدیر، گفت: در این روز آخرین ابلاغ پیامبر اسلام اتفاق افتاد و برترین میثاق بشری بسته شد تا بشریت بداند تنها راه صلاح و رستگاری و رسیدن به کمال، قرار گرفتن در دایره اهل بیت علیهما سلام است و هر که خارج از این دایره باشد در دنیا و آخرت زیان می‌بیند.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بهشهر در پایان سخنان خود با  تقدیر از تلاش همه رسانه‌ها، اذعان داشت: با وجود رشد رسانه‌های گوناگون، تاکنون هیچ رسانه‌ای نتوانسته نقشی را که کتاب در رشد تمدن‌ها داشته است، ایفا کند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول