اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

همزمان با هفته کتاب صورت می‌گیرد؛

کتابخانه‌های عمومی قزوین پذیرای کتاب‌های اهدایی مردم

خبرگزاری فارس: کارشناس امور کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: با آغاز هفته کتاب، کتابخانه‌های استان قزوین آماده دریافت کتاب‌های اهدایی آحاد مردم هستند.

کتابخانه‌های عمومی قزوین پذیرای کتاب‌های اهدایی مردم
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین، ندا امیرلو اظهار داشت: این اقدام در راستای نهادینه کردن فرهنگ اهدای کتاب در اقشار مختلف جامعه به منظور افزایش میزان مطالعه مفید انجام می‌شود.
وی ادامه داد: گسترش مشارکت همگانی در حمایت از کتابخانه‌های عمومی و ایجاد احساس علاقه و ارتباط مستمر خانواده‌ها به ویژه نسل جوان با کتابخانه‌ها از مهم‌ترین علل اجرای این طرح است.
کارشناس امور کتابخانه‌های عمومی استان قزوین خاطرنشان کرد: به افرادی که پنج تا 10 کتاب به کتابخانه اهدا کنند کتب مفیدی از طرف کتابخانه‌ها اهدا می‌شود تا جایگزین کتب قدیمی آنها شود.
این مسئول تصریح کرد: با توجه به اینکه کتاب‌های بسیاری در منازل، ادارات و یا سازمان‌های مختلف وجود دارند که بلااستفاده مانده و مناسب آن افراد نیستند، این طرح زمینه‌ساز استفاده افراد مختلف از تمام کتب مفید می‌شود.
وی یادآور شد: این طرح نه تنها بهانه‌ای برای مراجعه افراد به کتابخانه و در نتیجه افزایش عضویت کتابخانه‌ها خواهد بود بلکه موجب ایجاد تعامل بین افراد و معرفی کتاب‌های مفید و شاخص است.
امیرلو اضافه کرد: برای انجام طرح اهدای کتاب در سطح گسترده به همکاری و حمایت خیرین، نویسندگان، اساتید حوزه و دانشگاه، مراکز مذهبی، مراکز صنعتی و پایگاه‌های بسیج نیاز داریم تا در انجام برنامه‌های مدنظر خود موفق عمل کنیم.
این مسئول توضیح داد: به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب برنامه‌های متنوعی در تمام کتابخانه‌های عمومی انجام می‌شود که برگزاری مسابقات کتابخوانی، مسابقات نقاشی و اجرای طرح عضویت رایگان از جمله این برنامه‌ها است.
کارشناس امور کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: آذین بندی و برگزاری نمایشگاهی از تازه‌های کتاب در تمام کتابخانه‌ها، برگزاری نشست‌های ادبی با نویسندگان و فعالان عرصه کتاب و برگزاری تورهای گردشگری برای اعضای فعال از دیگر اقداماتی  است که طی هفته کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان صورت می‌گیرد.
وی اعلام کرد: دیدار دانش‌آموزان مدارس از کتابخانه‌ها و آشناسازی آنها با نحوه خدمات‌رسانی کتابخانه‌ها از دیگر اقداماتی است که طی این هفته با همکاری آموزش و پرورش انجام می‌شود.
امیرلو اذعان داشت: برنامه‌ریزی برای گسترش فرهنگ مطالعه منحصر به هفته کتاب نیست، ولی این هفته بهانه‌ای است برای یادآوری این امر، زیرا به طور قطع مطالعه از مهم‌ترین شاخصه‌های پیشرفت و توسعه یافتگی در هر جامعه است.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول