اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

فرماندار اسلامشهر:

گسترش فرهنگ مطالعه نیازمند حمایت همه جانبه دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان اسلامشهر گفت: گسترش فرهنگ مطالعه نیازمند حمایت همه جانبه دارد.

گسترش فرهنگ مطالعه  نیازمند حمایت همه جانبه دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، غلامحسین آرام ظهر امروز در نخستین جلسه نهضت مطالعه مفید در این شهرستان اظهار داشت: ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه، نیازمند حمایت همه جانبه از سوی تمام دستگاه‌ها است.
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در باب افزایش مطالعه و کتابخوانی افزود: بر اساس آمار ارائه شده سرانه مطالعه در ایران پایین است و این به دلیل عدم فرهنگ سازی و نبود بستر مناسب برای تشویق و ترغیب مردم به سوی کتاب و کتابخوانی است.
این مسئول گفت: به منظور تحقق مفاد سند نهضت مطالعه مفید در کشور، ساختاری پیش بینی شده است که شامل کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید در کشور، کمیته استانی نهضت مطالعه مفید، کمیته شهرستانی نهضت مطالعه مفید و دبیرخانه این کمیته در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، استان و شهرستان مستقر خواهد شد.
آرام گفت: حد فاصل این سند، دستیابی به جایگاه ممتاز در جهان از نظر سرانه مطالعه به خصوص مطالعه مفید، بر اساس سند چشم انداز بخش فرهنگ عمومی در افق ایران 1404 است.
فرماندار اسلامشهر بیان داشت: افزایش فضای کتابخانه‌های عمومی به میزان هشت مترمربع به ازای هر 100 نفر، فراهم آوری چهار جلد کتاب به ازای هر نفر در کتابخانه‌های عمومی، توجه به مطالعه مفید در برنامه‌های اوقات فراغت و عضویت 35 درصد جمعیت ایران در کتابخانه‌های عمومی از دیگر اهداف این سند است.
وی تصریح کرد: باید از همه ظرفیت‌ها از جمله مساجد، پایگاه‌های بسیج و کانون‌های فرهنگی و هنری برای ترویج فرهنگ مطالعه بهره برد.
این مقام مسئول افزود: ارتقای شاخص‌های کتابخانه‌ای در ابعاد فضا، منابع، عضویت و امانت در کتابخانه‌ها و همچنین نهادینه کردن مطالعه مفید به‌عنوان یک ارزش و عادت عمومی در جامعه، از جمله سیاست‌های اجرای این طرح است.
وی یادآور شد: سند نهضت مطالعه ‌مفید دارای 28 طرح کلی است و بر اساس آن سرانه مطالعه تا سال 1404 باید حداقل به 100 دقیقه افزایش یابد.
فرماندار اسلامشهر در پایان اضافه کرد: سند نهضت مطالعه مفید یک سند راهبردی برای رسیدن به اهداف پیش بینی شده در قالب سند چشم‌انداز 20 ساله کشوراست و همه دستگاه‌های اداری موظف به همکاری با کمیته شهرستانی این سند هستند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول