اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

همزمان با سراسر کشور؛

زنگ کتابخوانی در مدارس قم نواخته شد

خبرگزاری فارس: در نوزدهمین هفته کتاب جمهوری اسلامی، زنگ هفته کتاب و کتابخوانی صبح امروز طی مراسمی با حضور استاندار قم در مدرسه راهنمایی خوشرفتار این شهر نواخته شد.

زنگ کتابخوانی در مدارس قم نواخته شد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در این مراسم که مسئولان استانی، آموزش و پرورش و اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم حضور داشتند، زنگ کتابخوانی توسط استاندار قم به صدا درآمد.
در ابتدای این مراسم مدیرکل آموزش و پروش استان قم با اشاره به اهمیت کتاب در شکل‌گیری فرهنگ جامعه، اظهار کرد: در دنیا اگر بخواهند ملتی را از لحاظ علمی  مورد بررسی قرار دهند، سرانه مطالعه آن کشور را معیار قرار می‌دهند.
وی ادامه داد: امروز هم که ملت ایران مانند خورشیدی در جهان می‌درخشد، اگر فرهنگ مطالعه را در خود تقویت کند به راه پیشرفت خود سرعت بخشیده است.
محمد‌حسین امین‌جعفری تصریح کرد: دانش‌آموزان نیز اگر اوقات فراغت خود را به مطالعه سپری کنند، به رشد علمی خود کمک خواهند کرد.
وی با اشاره به برنامه‌های اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم در زمینه ترویج کتابخوانی، عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه کتابخوانی متمرکز با بیش از 5 هزار عنوان کتاب در 700 آموزشگاه، تجهیز کتابخانه‌های مدارس ابتدایی به قفسه کتاب، اهدای کتاب به ارزش 18 میلیون تومان به مدارس استان از جمله فعالیت‌های انجام شده در سال جاری تحصیلی برای ترویج کتابخوانی در مدارس است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به برگزاری مسابقات کتابخوانی به منظور تشویق دانش‌آموزان به مطالعه، تصریح کرد: در این راستا همکاری خوبی میان آموزش و پرورش و اداره‌کل کتابخانه‌های استان وجود دارد که زمینه را برای شرکت دانش‌آموزان در مسابقات کتابخوانی کشوری و استانی فراهم می‌کند.
وی اظهار کرد: همچنین مسابقات کتابخوانی در زمینه نهج‌البلاغه به محوریت کتاب راه روشن و مسابقه کتابخوانی ایام محرم با محوریت کتاب ماه در آب برگزار می‌شود.
در پایان این مراسم از جمعی از معلمان و دانش‌آموزان کتابخوان این آموزشگاه تجلیل شد.
انتهای پیام/ج20
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول