اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیر کل اوقاف خراسان جنوبی خبر داد:

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن با حضور 250 نفر

خبرگزاری فارس: مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی با حضور 250 شرکت‌کننده که در مرحله شهرستانی رتبه آورده‌اند در تاریخ دوم تا چهارم آذر ماه سال جاری در شهرستان بشرویه خبر داد.

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن با حضور 250 نفر
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین محمدطاهر گرایلی صبح امروز در نشست خبری عمده فعالیت مجموعه اوقاف را فعالیت در بقاع متبرکه، به روزرسانی اجارات و احیای موقوفات عنوان کرد و اظهار داشت: همچنین در چند سال اخیر فعالیت‌های گسترده‌ای در راستای به روزرسانی کاربردهای فرهنگی در بقاع صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه حدود 80 بقعه متبرکه در خراسان جنوبی وجود دارد، گفت: اکثریت این بقاع زیر نظر اوقاف است و ما در این بین 10 بقعه شاخص داریم که از جمله این بقاع می‌توان به مزار شهدای دره شیخان، مزار کاهی و شاه سلیمان علی اشاره کرد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: در این بقاع شاخص علاوه بر فعالیت‌هایی که به در سال‌های گذشته در بقاع صورت می‌گرفته که شامل برگزاری جلسات اعیاد و مناسبت‌های مذهبی است برنامه‌های فرهنگی جدیدی نیز برای بقاع شاخص استان تعریف شده است.
گرایلی استفاده بهینه از حضور مردم در بقاع را یکی از برنامه‌های فرهنگی این مجموعه عنوان کرد و اظهار داشت: ما در زمانی که اوج حضور مردم است طلبه‌های جوانی را به این بقاع می‌فرستیم تا ضمن پاسخ به شبهات مردم با نسل جوان نیز ارتباط نزدیکی را داشته باشند چرا که این بسیار تاثیرگذار است.
وی از برگزاری جشن ولایت علوی و کمال نبوی در سطح بقاع استان خبر داد و افزود: در این بقاع 5 هزار جلد کتاب شامل خطبه غدیر بین مردم تقسیم می‌شود و از همین خطبه نیز مسابقه‌ای طراحی می‌شود که جوایز نفیسی از جمله 110 سفر  عتبات عالیات، 110 سفر مشهد و 110 پلاک طلا به نفرات برتر اهدا می‌شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از برپایی نمایشگاه وقف و دفاع مقدس خبر داد و گفت: همچنین برنامه‌هایی از جمله معرفی انجمن حجتیه و سازمان مجاهدان که با گرایش دینی به ریشه اسلام تیشه می‌زنند در دستور کار است.
گرایلی از برگزاری دومین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری در استان خبر داد و اظهار داشت: سال گذشته این جشنواره در شش رشته برگزار شد که امسال قرار است در دو رشته خوشنویسی و ادبیات داستانی برگزار شود.
وی به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت: ما به دنبال این هستیم تا بتوانیم در قالب هنر فرهنگ ناب علوی را در جامعه گسترش دهیم.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول