اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف ساوجبلاغ خبر داد:

آغاز مسابقات قرآنی شهرستان‌های استان البرز

خبرگزاری فارس: رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان ساوجبلاغ از آغاز مسابقات قرآنی این شهرستان‌های استان البرز در ساوجبلاغ خبر داد.

آغاز مسابقات قرآنی شهرستان‌های استان البرز
به گزارش خبرگزاری فارس از ساوجبلاغ، حجت‌الاسلام عباس اسلامی شامگاه امروز در مراسم آغاز مسابقات قرآنی شهرستان‌های استان البرز که در فرهنگسرای امام علی شهرستان ساوجبلاغ آغاز شد، اظهار داشت: قران پلی به سوی معنویت است، لذا قرائت این کتاب آسمانی می‌تواند ما را به درجه‌ای از کمال و معنویت برساند.
وی ادامه داد: ترویج فرهنگ خواندن قرآن باید در بین دانش‌آموزان نهادینه شود و این مهم نیازمند کار فرهنگی است.
این مسئول گفت: فرهنگ تلاوت و خواندن قرآن را باید از دوران کودکی به فرزندانمان بیاموزیم تا آنان در دوران بزرگسالی با کلمات روح بخش قرآن آشنایی کامل داشته باشند.
وی افزود: در دوران ابتدایی نیز معلمان دینی و پرورش نیز باید دانش‌آموزان را تشویق به خواندن قرآن کرده و این مهم را در بین دانش آموزان ترویج دهند.
اسلامی در ادامه سخنان خود بر ترویج فرهنگ نماز نیز در بین دانش آموزان تأکید کرد و افزود: خواندن نماز و قرائت قرآن از مهمترین اقدامات انسانها در طول زندگی روزمره است و باید به طور اساسی به آن پرداخته شود.
وی در ادامه سخنان خود به این دوره از مسابقات قرآن اشاره کرد و گفت: این دوره از مسابقات در دو  گروه جداگانه بانوان و آقایان برگزار می‌شود.
اسلامی گفت: این دوره از مسابقات در دو رده سنی بزرگسالان برگزار می‌شود.
وی هدف از برگزاری این دوره از مسابقات را ترویج فرهنگی دینی و قرآنی دانست و خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی و برگزاری این گونه مسابقات گامی مهم و اساسی به سمت ترویج فرهنگ قرآنی است.
اسلامی گفت: در این دوره از مسابقات قرآنی 180 شرکت کننده حضور دارند که در سه رشته ترتیل، قرائت و حفظ قران کریم با هم رقابت می کنند.
به گفته رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساوجبلاغ شرکت کنندگان در این مسابقات از سه شهرستان ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان حضور دارند.
وی ادامه داد: این مسابقات از دقایقی پیش آغاز شده و به مدت دو روز ادامه خواهد داشت.
اسلامی افزود: سه نفر برتر هر رشته در بخش بانوان و آقایان به مسابقات قرآنی استان تهران راه می‌یابند.
انتهای پیام/ش‌20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول