اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسئول قرآن و عترت آموزش و پرورش اصفهان:

100هزار دانش‌آموز اصفهانی در مسابقات قرآنی حضور دارند

خبرگزاری فارس: کارشناس مسئول قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: مرحله آموزشگاهی سی‌امین دوره مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه به حضور 100هزار دانش‌آموز از سراسر استان در حال برگزاری است.

100هزار دانش‌آموز اصفهانی در مسابقات قرآنی حضور دارند
مهدی نم نبات امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی موضوعات قرآنی در مدارس اظهار داشت: نظام آموزشی کشور باید در راستای این موضوع گام بردارد و با برگزاری مسابقات قرآنی استعداد‌های دینی و قرآنی دانش‌آموزان را شناسایی کند.
وی به برگزاری این مسابقات در مدارس سراسر کشور اشاره کرد و افزود: این مسابقات با هدف ترویج و فرهنگ‌سازی قرآن و موضوعات مربوط به آن در میان بسیاری از دانش‌آموزان برگزار می‌شود و هر ساله تعداد استقبال این قشر از جامعه برای حضور در این برنامه‌ها افزایش می‌یابد.
کارشناس مسئول قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه در چهار سطح آموزشگاهی، منطقه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود و دانش‌آموزان با حضور در این مسابقات توانایی‌ها و استعداد‌های قرآنی خود را ارزیابی می‌کنند.
وی به تعداد شرکت‌کنندگان از سراسر کشور در این مسابقات اشاره کرد و ادامه داد: در سال جاری حدود شش میلیون نفر از سراسر کشور در مرحله آموزشگاهی این دوره از مسابقات شرکت می‌کنند و به رقابت با دیگر دانش‌آموزان می‌پردازند.
نم نبات با اشاره به زمان برگزاری مرحله کشوری مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه تاکید کرد: این مسابقات در تابستان سال آینده با حضور 2هزار و 500 نفر از سراسر کشور در پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی برگزار می‌شود.
وی به نمونه بودن اصفهان در تمام زمینه‌ها اشاره کرد و بیان داشت: دانش‌آموزان اصفهانی از توانایی‌ها و استعداد‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف برخوردار هستند و هر ساله با شرکت در این مسابقات و کسب رتبه‌های برتر نمونه بودن خود را به تمام مردم نشان می‌دهند.
کارشناس مسئول قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به هدف از برگزاری این برنامه‌های معنوی در مدارس اضافه کرد: ترغیب و تشویق دانش‌آموزان به سوی قرآن و نخبه‌پروری از مهم‌ترین اهداف اجرای مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه میان دانش‌آموزان سراسر کشور است.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول