اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیر جهاد کشاورزی مراغه:

70 درصد سیب مراغه صادراتی است

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی مراغه گفت: مراغه قطب اول تولید سیب در آذربایجان شرقی است و نزدیک به 70 درصد سیب تولیدی این شهرستان صادر می‌شود.

70 درصد سیب مراغه صادراتی است
جواد کاظمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مراغه اظهار داشت: امسال 120 هزار تن سیب از 9 هزار هکتار باغ سیب مراغه برداشت شد.
وی افزود: امسال تولید سیب در باغات مراغه به خاطر بارش باران در فصل گل دهی و بالا بودن رطوبت، 30 تا 40 درصد کاهش یافته است.
مدیر جهاد کشاورزی مراغه ادامه داد: در مراغه دو نوع سیب "رد" و "گلدن" صادراتی تولید می‌شود.
وی افزود: برداشت سیب در ایام برداشت رونق خوبی به اشتغال منطقه می‌بخشد به طوری که دو تا سه هزار نفر از استان‌های کردستان، آذربایجان‌غربی و خراسان برای برداشت این محصول به مراغه می‌آیند.
کاظمی افزود: مراغه قطب اول تولید سیب در آذربایجان شرقی است و نزدیک به 70 درصد سیب تولیدی این شهرستان به خاطر مرغوبیت و کیفیت بالا به دیگر شهر های کشور و خارج از کشور صادر می‌شود.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان مراغه همچنین اظهار داشت: این شهرستان به خاطر داشتن 21 هزار هکتار باغ علاوه بر سیب در تولید محصولات باغی در استان جایگاه نخست را دارد.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول