اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران خبر داد:

راه‌اندازی 1000 ایستگاه تست قند خون در شهر تهران

خبرگزاری فارس: به مناسبت روز جهانی دیابت به مدت دو روز یک هزار ایستگاه تست قند خون در سطح شهر تهران دایر است.

راه‌اندازی 1000 ایستگاه تست قند خون در شهر تهران
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه 19، سیدمحمدهادی ایازی در همایش بزرگترین حلقه انسانی پیشگیری و کنترل دیابت در بوستان ولایت تهران با بیان اینکه 374 کانون دیابت در شهر تهران راه‌اندازی شده، گفت: به مناسبت روز جهانی دیابت یک هزار ایستگاه برای تست قند خون شهروندان تهرانی در سطح شهر راه‌اندازی شده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران افزود: سال گذشته 400 ایستگاه قند خون در سطح شهر تهران برپا شد و موفق شدیم خون قریب 150 هزار نفر را تست کنیم که از این میزان 50 درصد از داشتن بیماری دیابت خود بی‌اطلاع بودند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: این اقدام ما را بر آن داشت که به طور جدی‌تر به این مسئله بپردازیم و اقداماتمان را در حوزه فرهنگ‌سازی آشنایی با بیماری دیابت، مبارزه و کنترل آن افزایش دهیم که طی این مدت موفق شدیم 374 کانون دیابت در شهر تهران راه‌اندازی کنیم.
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران عنوان کرد: به مناسب روز جهانی دیابت طی دو روز یک هزار ایستگاه تست قند خون در تهران دایر کردیم که شهروندان می‌توانند با مراجعه به آنها تست قند خون خود را بگیرند و چنانچه دیابت داشته باشند، اقدامات لازم و پیشگیری‌های مناسب صورت گیرد.
ایازی بیان داشت: امروز در بوستان ولایت بزر‌گ‌تر‌ین حلقه انسانی پیشگیری و کنترل دیابت با حضور اعضای کانون‌های دیابت محلات شهر تهران برگزار شد تا این پیام را به شهروندان برساند که حتما تست قند خود خود را گرفته و اقدامات کنترلی را در مورد دیابت به انجام رسانند.
وی در ادامه با اشاره به تعامل مطلوب شهرداری تهران با وزارت بهداشت برای پیشگیری، کنترل و مبارزه با بیماری دیابت تاکید کرد: امیدوارم با مشارکت مردم دامنه این فعالیت‌ها در حوزه سلامت افزایش یابد.
مدیر کل سلامت شهرداری تهران نیز در این همایش گفت: کانون‌های دیابت این پیام را می‌دهند که همه مسئولان اقدامات لازم را برای پاسخگویی به نیازهای شهروندان فراهم سازند و در این زمینه برنامه آموزشی و همکاری‌های مناسب با انجمن‌ها به نحو احسن برگزار شود. 
محمد مهدی گلمکانی در ادامه با بیان اینکه برپایی کانون دیابت این فرهنگ را منتقل می کند که با توجه به زندگی امروز و شیوع بیماری دیابت باید رفتارهای کنترل شده برای جلوگیری و پیشگیری از این بیماری با ارایه اطلاعات لازم افزایش یابد، گفت: هم‌اکنون 374 کانون دیابت در شهر تهران راه اندازی شده است که 10 هزار نفر عضو داشته و امروز نیز در مراسم برپایی بزرگترین حلقه انسانی پیشگیری و کنترل دیابت 8 هزار نفر از اعضای کانون‌های دیابت محلات در بوستان ولایت حضور دارند.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول