اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

امام جمعه کاکی خواستار شد:

تبیین اصل ولایت فقیه و مصداق فعلی ولایت فقیه

خبرگزاری فارس: امام جمعه کاکی گفت: امروز وظیفه پژوهشگران و محققان علوم اسلامی این است که هم جایگاه اصل ولایت فقیه و هم مصداق فعلی ولایت فقیه را برای جامعه تبیین کنند.

تبیین اصل ولایت فقیه و مصداق فعلی ولایت فقیه
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، حجت‌الاسلام محمد محمدی بعد از ظهر امروز در همایش فرهنگی ورزشی گروه‌های ذوالفقار بسیج به مناسبت دهه ولایت ضمن تبریک ولادت حضرت علی (ع) اظهار داشت: روز غدیر روزی است که امامت حضرت علی (ع) تصویب شد و دین با ولایت آن حضرت به کمال رسید.
وی افزود: پیامبر گرامی اسلام مبلغ وحی الهی بود و اسلوب و قانون دین را مطرح و وحی را تبلیغ و تبیین کرد.
محمدی ادامه داد: بعد از وجود مبارک رسول الله حضرت علی(ع) از دستاوردهای پیامبر گرامی اسلام (ص) حفاظت کرد.
وی با اشاره به این که پیامبر مبلغ دین و وحی و امام حافظ دین تبلیغی پیامبر است یادآور شد: حفظ دستاوردها کمتر از آن دستاوردها نبود و این جا بود که دین به کمال رسید.
امام جمعه کاکی با بیان اینکه غدیر، ابتدای ولایت و شروع عصر جدیدی در اسلام بود خاطرنشان کرد: اگر این اتفاق نمی‌افتاد امروز دین مبین اسلام که کامل و دور از انحراف است به دست ما نمی‌رسید.
وی اضافه کرد: این سلسله ولایت تا امام زمان (عج) ادامه پیدا کرده که ایشان در حال حاضر در غیبت کبری هستند.
محمدی ادامه داد: طبق نقلی که از امام زمان وجود دارد در زمان غیبت، عقلای عالم و مراجع فقیه یعنی ولایت مطلقه فقیه عهده‌دار حرکت غدیر است.
امام جمعه کاکی متذکر شد: امروز وظیفه پژوهشگران و محققان علوم اسلامی این است که هم جایگاه اصل ولایت فقیه و هم مصداق فعلی ولایت فقیه را برای جامعه تبیین کنند.
وی ادامه داد: دشمنان نانجیب و دوستان نابخردمان در داخل گاهی شبهه می‌کنند این شبهه‌ها خانمان‌سوز است.
محمدی همچنین با اشاره به آزاد سازی سوسنگرد یادآور شد: تاریخ به یاد دارد سوسنگردی که در 45 روز اول جنگ به تصرف دشمن درآمده بود چگونه مقام معظم رهبری با هدایت جنگ‌های نامنظم و چریکی در جبهه‌ها و سرپرستی نیروهای ارتشی و مردمی در عملیات‌های مقاومت، نقش آفرینی  کردند و سوسنگرد آزاد شد.
‌انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول