اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم:

علی(ع) مصداق تمام عیار ولایت‌الله است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم گفت: تحقق عینی رسالت و ولایت در غدیر است و تعیین ولایت در غدیر تجلی پیدا می‌کند و علی بن ابیطالب(ع) مصداق تمام عیار ولایت الله هستند.

علی(ع) مصداق تمام عیار ولایت‌الله است
حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تبریک عید سعید غدیر اظهار کرد: تداوم بعثت انبیا یکی از مباحثی است که در قرآن کریم نسبت به آن توجه خاص شده است.
وی خاطرنشان کرد: برخی اوقات انبیا به طور مستقیم یا به طور غیرمستقیم به وسیله نواب و فرستادگان به هدایت مردم می‌پردازند.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به آیه «الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی» گفت: این آیه به عنوان مهر خاتمیت و مهر کاملیت به مسئله ولایت است و مرحوم علامه امینی در کتاب الغدیر به صورت مفصل بحث غدیر و جایگاه و آیات ولایتی که درباره نصب امیرمومنان(ع) بوده را ذکر کرده است.
وی با بیان اینکه با نصب امیرمومنان(ع) خلافت و ولایت در یک مکان جمع می‌شود، عنوان کرد: اهل بیت عصمت و طهارت مصداق عدالت هستند و هر امامی امامت امام بعد از خود را مطرح و اعلام می‌کند تا در نهایت حکومت به حضرت ولی عصر(عج) می‌رسد.
نجاریان‌زاده خاطرنشان کرد: در طول تاریخ حق و باطل در برابر یکدیگر قرار گرفته و باطل برای زمامداری از قدرت، پول، دسیسه و نیرنگ استفاده کرده و توانسته بر مردم سوار شود ولی همیشه حق‌طلبانی بودند که در سایه ولایت حق را دنبال می‌کردند.
وی با بیان اینکه بحث بیداری اسلامی جلوه‌ای از حکومت حضرت ولی عصر به نحو هدایت عام است، گفت:  مردم باید از این هدایت استفاده کرده تا بتوانند در برابر افشاگری‌ها، ظلم‌ها، جورها، ناعدالتی‌ها زیر پرچم لقای ولایت بایستند.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: امروز بیداری اسلامی را جلوه‌ای از تجلی ولایت می‌دانیم و اکنون در غرب به ویژه در اروپا و آمریکا حرکت‌هایی مانند بیداری اسلامی مشاهده می‌شود.
وی ادامه داد: به نظر می‌رسد این حرکت‌ها زمینه‌ساز حکومت حضرت مهدی(عج) است چراکه اکنون دنیا از ظلم، جور و بی‌عدالتی‌ها به تنگ آمده است.
نجاریان‌زاده به دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران جلوه‌هایی از ولایت بر مردم روشن شد.
وی عنوان کرد: دشمن هرگز نمی‌خواهد عدالت به معنای واقعی کلمه تحقق پیدا کند و اکنون با مظاهر جلوه‌های عدالت در تعارض برآمده‌اند.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: اکنون زمینه‌هایی از این ولایت مشاهده می‌شود و در اروپا و آمریکا حرکت‌ها زمینه‌هایی است که زمینه قیام جهانی را محقق می‌کند.
وی تاکید کرد: لازم است این حرکت‌ها با تبیین روایات غدیر و آیات ولایت، زندگانی اهل بیت عصمت و طهارت عمق‌بخشی شود تا مردم را با فطرت خود آشنا شوند.
نجاریان‌زاده خاطرنشان کرد: الگوی ولایی پیامبران و انبیا با غدیر تعین پیدا می‌کند و رسالت و لباس ولایت، حکومت و تسلط بر اموال، نفوس بدون چون و چرا در شخصی به نام امیرمومنان وجود دارد.
وی یادآور شد: تحقق عینی رسالت و ولایت در غدیر است و تعین ولایت در غدیر تجلی پیدا می‌کند و علی بن ابیطالب(ع) مصداق تمام عیار ولایت الله هستند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول