اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

امام جمعه هندیجان:

روح غدیر در کالبد ولایت دمیده شده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه هندیجان گفت: روح غدیر در کالبد ولایت و امامت دمیده شده است.

روح غدیر در کالبد ولایت دمیده شده است
حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسن بهبهانی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان با تبریک به‌مناسبت دهه ولایت و عید مبارک غدیر اظهار داشت: ولایت به‌معنای قرب و نزدیکی است.
وی با بیان اینکه انسان ولایتمدار باید در زندگی خود شاخص و ملک داشته باشد افزود: خداوند ولی مؤمنان و مؤمنان نیز ولی خدا هستند.
امام جمعه هندیجان تصریح کرد: این رابطه و به‌هم تنیدگی خدا و مؤمنان در اسلام همواره مورد توجه ائمه معصومان و دین مبین اسلام بوده است.
وی با بیان اینکه ولایت یعنی اینکه انسان خود را در اختیار تام خداوند قرار دهد گفت: خداوند وکیل، مدبر و مالک ماست و این مهم را از واقعه غدیرخم نیز به درستی می‌توان درک کرد.
بهبهانی‌پور با بیان حدیث غدیر از پیامبر اسلام خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) در غدیرخم خطاب به مسلمانان گفت "آیا من اختیار مؤمنان را در دست ندارم" و منظور این اختیار همان ولایت و سرپرستی بوده که از طرف خدا به او اعطا شده است.
وی ادامه داد: رسول خدا ولایت علی(ع) را در واقع غدیر بر ما واجب کرده و این امر در غدیرخم به زمانی وقوع پیوست که پیامبر(ص) دست امیرالمؤمنین را بالا برد و فرمود "آنکه من صاحب اختیارش هستم از این پس علی(ع) صاحب اختیار و مولایش است".
خطیب جمعه هندیجان افزود: امروز فرهنگ غرب که مبتنی بر اومانیسم است اعتقاد دارد که مدیون به هیچ چیز و هیچ‌کس نبوده به همین دلیل دارای عقاید و عملکردهای بسیار خطرناکی است.
وی با بیان اینکه اینگونه افراد از ولایت خارج شده و همت و کارشان در راستای اشباع غرایض حیوانی است گفت: اینکه انسان خود را محق بیند به معنای آن است که می‌خواهد تنها آمال و شهوات نفسانی خود را محقق کند.
بهبهانی‌پور افزود: آنچه که امروز در شرق و غرب شاهد آن هستیم ارتقا تفکرات اومانیسمی‌ است که شیطان‌صفتان به خود گرفته‌اند.
وی با اشاره به اینکه پلیدی و زشتی امروز دامان بسیاری از کشورهای غرب را به خود درگیر کرده و از پس آن بحران‌های نامعلومی پدیدار شده اظهار داشت: امروز در کشورهای اروپایی و امریکا جنبش به وقوع پیوسته والستریت دنباله‌رو و نتیجه بی‌اخلاقی‌های عدالتی بوده که گریبان‌گیر جامعه را گرفته است.
خطیب جمعه هندیجان در پایان گفت: امیدوارم ما نیز با گام برداشتن در مسیر صحیح امامت ولایت یکی از پیروان مکتب ائمه معصومان و آن فرشتگان الهی باشیم.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول