اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل استاندارد البرز:

رعایت استانداردها اعتماد می آورد

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد البرز گفت: تولید کنندگان با رعایت استانداردها گامی مهم در راستای اعتمادسازی برمی‌دارند.

رعایت استانداردها اعتماد می آورد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علی سعادتی ظهر امروز در مراسم تجلیل از 22 واحد نمونه تولیدی البرز که در سالن شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد، اظهار داشت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که این مهم در بین تمام تولید کنندگان فرهنگ سازی شود و آنان با رعایت کامل استانداردها مسیر توسعه و پیشرفت را طی کنند.
وی افزود: هر چه بیشتر بتوانیم استانداردها را در تولید کالاهای خود رعایت کنیم می‌توانیم اعتمادسازی بیشتری را در بازارهای داخلی و به ویژه بازارهای خارجی کسب کرده که این مهم نقش بسزایی در توسعه اقتصاد کشور دارد.
سعادتی با اشاره به شعار روز جهانی استاندارد در سال جاری با موضوع استانداردهای بین‌المللی، اعتمادسازی جهانی است، خاطرنشان کرد: تنها راه اعتمادسازی با رعایت کامل استانداردها محقق می‌شود که این شعار باید سرلوحه تمامی تولید کنندگان قرار گیرد.
مدیر کل استاندارد البرز در ادامه سخنان خود به برنامه‌های این اداره کل در راستای تدوین، اجرا و نظارت بر اجرای استانداردها اشاره کرد و گفت: تدوین استاندارد ملی، کنترل بازار از طریق نمونه برداری با اجرای طرح طاها، کنترل ادواری وسایل توزین و سنجش، کنترل جایگاه‌های سوخت، شهربازی‌ها و آسانسورها از جمله اقداماتی است که در البرز در دستور کار ویژه قرار دارد.
وی تأکید کرد: با توجه به اینکه استان البرز دارای واحدهای تولیدی بسیار زیادی است بنابراین باید استفاده از این استانداردها در بین تولیدکنندگان این استان نهادینه شود.
در ادامه این مراسم همچنین استاندار البرز نیز طی سخنانی استفاده از استانداردها را در تولیدات مهم ارزیابی کرد و گفت: استفاده از استانداردها نقش مهمی در توسعه بازارهای جهانی و صادرات دارد.
عیسی فرهادی گفت: اگر به بازارهای جهانی دقت کنیم متوجه می‌شویم که برخی از کشورها در بازارهای جهانی سهم کمرنگی دارند که این حضور کمرنگ آنان به واسطه تولید محصولات بی‌کیفیت و غیراستاندارد است.
وی ادامه داد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که استفاده از استانداردها برای تولید کنندگان فرهنگ سازی جامع و اساسی شود و آنان استفاده از استانداردها را از مهم‌ترین وظایف خود در تولید محصولات بدانند.
فرهادی در ادامه از توسعه فعالیت‌های این سازمان در زمینه بازرسی از واحدهای تولیدی تقدیر کرد و گفت: خوشبختانه استمرار بازرسی‌های موسسه استاندارد از واحدهای تولیدی سبب شده است که علاوه بر ارتقای کیفیت تولیدات، شاهد استفاده کامل تولیدکنندگان از استانداردها در محصولات نیز باشیم که این مهم از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است.     
در این مراسم از واحدهای نمونه کیفی، مسئولان کنترل کیفیت و آزمایشگاه همکار در سطح استان تقدیر شد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول