اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در طول 10 سال گذشته صورت گرفت؛

پرداخت 55 میلیارد ریال هزینه ازدواج به مددجویان زنجانی

خبرگزاری فارس: معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان از پرداخت 55 میلیارد ریالی کمک هزینه ازدواج به مددجویان زنجانی در طول 10 سال گذشته خبر داد.

پرداخت 55 میلیارد ریال هزینه ازدواج به مددجویان زنجانی
کمال حسنی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان در راستای عمل به فرامین دین مبین اسلام در زمینه فراهم‌آوری شرایط ازدواج برای جوانان اقدامات بسیاری را انجام می‌دهد.
وی با بیان اینکه در اصل 10 قانون اساسی نیز تاکید بسیاری بر امر ازدواج صورت گرفته است، ادامه داد: در این راستا مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان اقدام به تشکیل ستاد جهیزیه کرده‌اند.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان هدف از تشکیل این ستاد را همکاری با ستاد ازدواج عنوان کرد و افزود: این ستاد اقدامات بسیاری را در زمینه فراهم‌آوری شرایط ازدواج برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان انجام داده است.
وی از دیگر اهداف تشکیل این ستاد توانمند سازی و ارتقا سلامت جامعه هدف عنوان کرد و یادآور شد: گسترش ازدواج آگاهانه با فراهم‌آوری زمینه ازدواج با آموزش‌های قبل و پس از ازدواج از جمله اقداماتی است که توسط این نهاد و با همکاری ستاد تشکیل شده صورت گرفته است.
حسنی جلب حمایت‌‌های خیران از طریق اجرای طرح کوثر را نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان عنوان کرد و افزود: ترویج فرهنگ ازدواج آسان نیز از اقداماتی بوده است که توسط این نهاد انجام شده است.
وی در ادامه با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته در زمینه ازدواج مجدد زنان زیر پوشش خانوار این نهاد ادامه داد: در این راستا کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان برنامه‌های مختلفی را برای جامعه هدف که شامل زنان 18 تا 45 سال هستند، برگزار کرده است.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان انجام مشاوره‌های فردی و گروهی برای این افراد و بررسی علل شکست در ازدواج اقدام به آموزش گروه‌های هدف کرده است.
وی در ادامه با اشاره به اعطای تسهیلات برای زنان زیر پوشش این نهاد در راستای ازدواج مجدد این گروه خبر داد و گفت: ارائه وام به همسران این افراد و برخورداری از حمایت‌های این نهاد تا زمان توانمندی این گروه از دیگر اقداماتی است که توسط این نهاد صورت می‌گیرد.
حسنی در ادامه با اشاره به عملکرد 10 ساله این نهاد در زمینه فراهم‌آوری شرایط ازدواج برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان یادآور شد: در طول 10 سال گذشته مبلغ 55 میلیارد و 814 میلیون ریال کمک  در راستای ازدواج مددجویان زیر پوشش این نهاد هزینه شده است.
وی اذعان داشت: این میزان کمک هزینه به 15 هزار و 326 زوج زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان پرداخت شده است.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان یادآور شد: از مجموع افرادی که کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان اقدام به اعطای کمک هزینه ازدواج در طول 10 سال برای آنها کرده است، تعداد 9 هزار و 189 نفر آنها نوعروس هستند.
وی با بیان اینکه در طول 10 سال گذشته به 4 هزار و 242 داماد نیز هدیه ازدواج اعطا شده است، اضافه کرد: همچنین در مدت مشابه به یک هزار و 765 نوعروسی که زیر پوشش این نهاد نبوده‌اند، نیز تسهیلات اعطا شده است.
حسنی همچنین تصریح کرد: به زنان سرپرست خانوار زیر پوشش این نهاد نیز در قالب کمک هزینه ازدواج تسهیلات اعطا شده است.
وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح کوثر توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان ادامه داد: این طرح نیز با هدف تامین هزینه ازدواج زوج‌های جوان از طریق کمیته امداد امام خمینی (ره) و در محل خانه انفاق، احسان و نیکوکاری اجرا می‌شود.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان اظهار داشت: خیران و نیکوکاران در صورت تمایل به کمک به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان می‌توانند با حضور در خانه انفاق، احسان و نیکوکاری اقدام به تحویل کمک‌های اعطایی خود اقدام کنند.
وی همچنین با اشاره به آغاز زندگی مشترک 598 نو عروس زنجانی همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) یادآور شد: در این راستا 377 فقره کمک هزینه جهیزیه با اعتبار بالغ بر 3 میلیارد و 770 میلیون ریال به نو عروسان زیر پوشش این نهاد کمک شده است.
حسنی همچنین از اعطای 171 فقره هدیه ازدواج با اعتبار بالغ بر 343 میلیون ریال خبر داد و گفت: این میزان اعتبار به فرزندان ذکور زیر پوشش این نهاد اعطا شده است.
وی اذعان داشت: همچنین 51 فقره کمک هزینه جهیزیه به صورت موردی و با اعتبار بالغ بر 153 میلیون ریال به نو عروسانی که زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) نیستند نیز اعطا شده است.
 وی خاطرنشان کرد: این کمک‌ هزینه‌ها با مشارکت مردم خیر و نوع‌دوست استان زنجان صورت گرفته است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول