اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر استان سیستان و بلوچستان:

غدیرخم حلقه اتحاد شیعه و سنی است

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر استان سیستان و بلوچستان گفت: عید غدیرخم رخدادی بزرگ برای امامت و رهبری محسوب شده و این رویداد مهم تاریخ اسلام سرآغاز و حلقه اصلی اتحاد شیعه و سنی است.

غدیرخم حلقه اتحاد شیعه و سنی است
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام صفر قربانپور اظهار کرد: در موضوع غدیرخم بین شیعه و سنی نقطه اشتراک محوری در زمینه با محبت رسول‌الله به حضرت علی (ع ) وجود دارد. 
وی در زمینه وظایف رسانه‌ها در قبال غدیر گفت: مدیران رسانه‌ها برای نهادینه کردن فرهنگ غدیر در جامعه باید نهایت تلاش خود را با استفاده از شیوه‌های نوین و خلاق بکار گیرند چرا که برای شناسایی استعدادهای مختلف در نهادینه کردن فرهنگ غدیر در جهان اسلام نیازمند تلاشی همه‌جانبه هستیم که نقش رسانه‌ها در این میان قابل توجه است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: بنیاد بین‌المللی غدیر تشکیلاتی است غیر‌انتفاعی و در چارچوب سیاست‌ها و خط ‌مشی‌های مذهبی‌، مردمی و مستقل اداره می‌شو‌د و مرکز اصلی بنیاد در تهران، فعالیتش نامحدود و در صورت تصویب در هر یک از شهرهای ایران و در سراسر جهان نمایندگی ایجاد می‌کند. 
قربانپور ضمن تاکید بر محتوایی کردن بحث غدیر افزود: هدف بنیاد تبیین، تبلیغ و ترویج رویداد عظیم غدیرخم و توجه دادن افکار و اذهان مسلمانان به عید اکبر بودن غدیرخم و فرهنگ شدن واقعه غدیر در جوامع اسلامی است. 
مشاور استاندار سیستان و بلوچستان در امور روحانیون تصریح کرد: ایجاد همدلی بین مسلمانان، سعی در ایجاد عزم ملی و بین‌المللی در تحقق اهداف غدیر و شناسایی و حمایت همه‌جانبه و جدی از استعدادهای خلاق در راستای ترویج واقعه غدیر برخی از خط مشی‌های این بنیاد است.
‌وی ادامه داد: انجام پژوهش‌های بنیادی، کاربردی و توسعه‌ای، تاسیس و اداره مراکز فرهنگی، پژوهشی، آموزشی و تبلیغی، برگزاری همایش‌های علمی، فرهنگی و تبلیغی و چاپ و نشر کتاب، مجلات و منابع آموزشی از مسئولیت‌ها و وظایف این بنیاد است. 
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: برنامه‌های غدیر در استان با هدف حفظ وحدت و آرامش در منطقه به‌ صورت ویژه برگزار می‌‌شود.
وی همچنین مشارکت گسترده همه گروه‌های مردمی، بازاریان، اصناف و نهادهای دولتی و غیردولتی برای اجرای باشکوه برنامه‌های غدیر را خواستار شد و گفت: غدیر بزرگ‌ترین واقعه‌ای است که در تاریخ اسلام پدید آمده و به همین دلیل نیز بزرگان به آن عنوان عیدالله اکبر داده‌اند.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول