اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

فردا در شهرستان نور برگزار می‌شود؛

همایش امیری‌خوانی به مناسبت عید غدیر خم

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان نور گفت: همایش امیری‌خوانی به مناسبت عید سعید غدیر خم فردا در شهرستان نور برگزار می‌شود.

همایش امیری‌خوانی به مناسبت عید غدیر خم
محمد محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان نور بیان داشت: امیری خوانی ماحصل پیوندی است میان باورها و آیین‌های مردم این سامان با عشق و ارادت به ساحت مقدس خاندان عصمت و طهارت که روح نواز و مایه شادمانی است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد نور با بیان اینکه همایش امیری خوانی به مناسبت عید سعید غدیر خم  با حضور امیری‌خوانان برتر استان در این شهرستان برگزار می‌شود، اظهار داشت: از جمله اهداف این شناسایی مقام درست موسیقی امیرخوانی، آشنایی عموم مردم به ویژه نسل جوان با پیشه فرهنگ و هنر این دیار، ارج نهادن به هنر متعهد و فاخر و همچنین قدردانی از فعالان و پیشکسوتان موسیقی بومی است.
وی بیان داشت: شنیدن امیری خوانی جرعه زلالی است از مدح و منقبت مولای متقیان حضرت علی (ع) و فرزندان پاک و معصوم ایشان،که همواره برای مازندرانی‌ها طرب انگیز و دلنشین بوده است.
محمدی با اشاره به اینکه آواز امیری یا امیر خوانی گونه‌ای از آواز خوانی است که در استان مازندران رواج دارد، خاطر نشان کرد: در این گونه آواز از اشعار امیر پازواری شاعر دوره صفویه که به زبان مازندرانی گفته شده است استفاده می‌شود.
این مسئول گفت: این اشعار بیشتر دو بیتی بوده و با عبارت «امیرگته» (امیر گفته) شروع و در اکثر مواقع به صورت سوال و جواب شعری آورده می‌شوند.
همایش امیری‌خوانی در نور همراه با اجرای برنامه های فرهنگی و بومی، روز دوشنبه از ساعت 15 در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول