اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی:

ناگفته‌های غدیر از گفته‌های این واقعه بیشتر است

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی گفت: ناگفته‌های غدیر بسیار بیشتر از گفته‌های این واقعه است و یک جریان فوق‌العاده الهی بوده و جریان خاص بشری نیست.

ناگفته‌های غدیر از گفته‌های این واقعه بیشتر است
حجت‌الاسلام علی انصاری‌بویراحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با بیان اینکه عید غدیر خم موضوعی فرعی و جانبی در مکتب اسلام نیست، اظهار کرد: غدیر موضوعی اساسی، مهم و راهبردی برای دوام و بقای اسلام است.
وی خاطرنشان کرد: مسئله غدیر تنها یک حادثه تاریخی صرف نیست بلکه در حقیقت جریان و سرچشمه همه عظمت اسلام در راه انتقال ارزش‌ها به نسل‌های آینده است.
رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی ادامه داد: پیامبر اسلام(ص) به دستور خداوند در غدیرخم اصلی را به اصول اسلام اضافه کردند که ادیان دیگر الهی مانند مسیحیت، یهود و دین‌های دیگر آسمانی به این اصل مفتخر نبودند.
وی با بیان اینکه اصل امامت و ولایت با غدیرخم به جهانیان معرفی شد، گفت: با آوردن این اصل از سوی پیامبر دین اسلام به عنوان دین کامل معرفی و بر همه بشریت اتمام حجت شد تا از این تاریخ همگان در پرتو اسلام زندگی کنند و اسلام دینی است که خدای متعال به آن راضی و خشنود بوده و نوع کامل شده ادیان الهی است.
انصاری‌بویراحمدی خاطرنشان کرد: غدیر یک حرکت امتدادی در راستای بقای اسلام بوده و سرچشمه جوشان انوار، معارف الهی و تکامل‌دهنده ادیان الهی است و به عنوان یک سرچشمه ناب و زلال به امر خدا و دستور پیامبر به بشریت عرضه شده است.
وی با بیان اینکه ناگفته‌های غدیر بسیار بیشتر از گفته‌های این واقعه است، عنوان کرد: جریان غدیرخم یک جریان فوق‌العاده الهی بوده و جریان خاص بشری نیست و اگر شخصیت‌های حاضر در غدیر را بررسی و تحلیل کنیم مشاهده می‌شود یکی از بزرگ‌ترین مجالس تاریخ بشری است که در آن روزگاران سابقه نداشته است.
رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی خاطرنشان کرد: تمام سران کشوری، لشگری، صحابه و اهل بیت پیامبر که به نوعی در اسلام کوچک‌ترین نقش را داشتند در غدیرخم در کنار رسول اکرم(ص) بودند.
وی با اشاره به خطبه غدیر گفت: موضوع این خطبه حفظ و امتداد اسلام در طول تاریخ بشر بود و بنابراین واقعه غدیرخم را در حقیقت از مفاخر روزگار می‌دانیم.
انصاری‌بویراحمدی خاطرنشان کرد: اجرای امر الهی و دوام اسلام بدون غدیرخم امکان‌پذیر نبود و بنابراین باید تمام جوانب و ابعاد مختلف غدیر به زیبایی معرفی کنیم و عظمت و شانیت امام علی، اهمیت زمانی و مکانی غدیر، برگزاری مراسم غدیر، جریان بیعت و خطرات و تهدیدات موجود را بررسی کنیم.
وی عنوان کرد: غدیر نشان می‌دهد که ضرورت وجود رهبر دینی و آگاه در تمام اعصار، زمان‌ها و مکان‌ها اهمیتی اجتناب‌ناپذیر برای مسلمانان است.
رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی با اشاره به درس‌ها و عبرت‌های غدیر گفت: باید در بیداری‌های اسلامی به دنبال رهبر باشیم تا حماسه‌ها، بیداری‌ها و انقلاب‌ها گرفتار آسیب نشود و در برابر دشمن بتوانیم جامعه را به سوی پیشرفت و ترقی هدایت کنیم.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول