اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

کارشناس امور فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین:

توسعه نهضت مطالعه نیازمند همکاری مسئولان و مردم است

خبرگزاری فارس: کارشناس امور فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: توسعه نهضت مطالعه مفید نیازمند همکاری و تعاملی همه‌جانبه بین مسئولان فرهنگی و مردم است.

توسعه نهضت مطالعه نیازمند همکاری مسئولان و مردم است
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین، فاطمه محمدبیگی بیان کرد: میزان مشارکت کتابداران در فعالیت‌ها و مسابقات فرهنگی این اداره کل، هر شش ماه یکبار به صورت منظم ارزیابی می‌شود.
وی ادامه داد: این ارزیابی تحت نظارت مدیرکل و از طریق بررسی نحوه فعالیت فرهنگی کتابداران انجام می‌شود.
کارشناس امور فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین اضافه کرد: مشارکت کتابداران در مسابقات کتابخوانی موجب افزایش سطح دانش آنها درباره برترین‌های نشر شده و در معرفی کتاب‌های مفید و مناسب به مراجعان نقشی تعیین کننده دارد.
وی خاطرنشان کرد: نقش کتابداران در افزایش فرهنگ مطالعه صحیح در جامعه حتی پررنگ‌تر از رسانه‌های گروهی است زیرا کتابداران به دلیل برخورد چهره به چهره با مراجعان می‌توانند تأثیرات عمیقی بر افزایش اشتیاق به مطالعه در افراد داشته باشند.
کارشناس امور فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین اضافه کرد: لازم است کتابداران برای ارتقای فرهنگ مطالعه، کتابخانه‌ها را به محیطی امن و جذاب برای اعضای و مراجعان تبدیل کرده و جایگاه کتابخوانی را در برنامه اوقات فراغت مردم تعالی بخشند.
وی تصریح کرد: توسعه نهضت مطالعه مفید نیازمند همکاری و تعاملی همه جانبه بین مسئولان فرهنگی و مردم است که در این مسیر وظیفه کتابداران حساس‌تر و مهم تر از سایرین است و در این راستا نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برنامه‌ریزی برای افزایش مشارکت کتابداران در فعالیت‌های فرهنگی را که موجب جذب هرچه بیشتر افراد به کتابخوانی می‌شود، در اولویت قرار داده است.
محمدبیگی افزود: با توجه به مطالب مذکور نحوه تعامل کتابداران با مراجعان، خدمات‌رسانی صادقانه و دوستانه، معرفی شبکه کتابخوانان حرفه‌ای، شرکت در مسابقات کتابخوانی و تشویق اعضا به حضور در مسابقات و سایر فعالیت‌های جانبی مهم‌ترین ملاک‌های ارزشیابی عملکرد آنهاست.
وی یادآور شد: ابتکار و خلاقیت کتابداران در ارائه خدمات به مراجعان و معرفی برنامه‌ها و سیاست‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از دیگر مسائلی است که در معرفی کتابداران فعال و برتر تأثیر دارد.
کارشناس امور فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین یادآور شد: در راستای توسعه فرهنگ مطالعه بین آحاد جامعه این اداره کل از پیشنهادات و طرح‌های ابتکاری تمام اقشار مردم استقبال می‌کند، علاقمندان می‌توانند طرح‌های خود را به منظور افزایش بهره‌دهی کتابخانه‌های عمومی به واحد فرهنگی این اداره کل ارائه دهند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول