اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مسئول کمیته انتخاب کتاب سال ایران خبر داد:

داوری هزار و 580 کتاب در کمیته انتخاب کتاب سال خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: مسئول کمیته انتخاب کتاب سال سیزدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران از اعلام معیارهای انتخاب کتاب سال 90 استان خراسان رضوی خبر داد.

داوری هزار و 580 کتاب در کمیته انتخاب کتاب سال خراسان رضوی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، کاظم کاهانی مقدم اظهار داشت: این معیارها در هشت ردیف توسط دبیرخانه انتخاب کتاب سال خراسان رضوی اعلام و بر اساس آن از میان یک هزار و 580 جلد کتاب دریافت شده در این دبیرخانه، آثار برتر انتخاب و اعلام می‌شود.
وی این معیارها را شامل دیدگاه علمی، محتوایی و رویکرد پژوهشی، دیدگاه خلاقیت و نو آوری در محتوا یا شیوه تدوین، دیدگاه اهمیت و کاربرد موضوع در محیط علم، فرهنگ و جامعه، دیدگاه روان بودن و شیوه نشر و رعایت قواعد نگارشی و ویرایشی و دیدگاه کیفیت چاپ و رعایت مقررات نشر عنوان کرد.
کاهانی‌مقدم همچنین درباره معیار انتخاب کتب خاص، عنوان کرد: دیدگاه روان بودن و شیوایی قواعد و امانت‌داری در کتب ترجمه و دیدگاه خلاقیت و جذابیت در تصویرگری کتب کودکان نیز به طور ویژه در نظر گرفته شده است.
وی اعلام کرد: چهار معیار خانواده پایدار، حجاب و عفاف، دفاع مقدس و "جنگ نرم و بیداری اسلامی" نیز امسال به طور ویژه در انتخاب کتب برتر سال در نظر گرفته می‌شود.
کاهانی‌مقدم درباره موضوعات کتب دریافت شده در دبیرخانه برای انتخاب کتاب سال خراسان رضوی نیز گفت: بیشترین این کتب شامل 261 عنوان با موضوع دین‌پژوهی و کمترین تعداد مربوط به حوزه علوم پایه با 81 عنوان کتاب و همچنین 33 عنوان کتب متفرقه است.
وی تصریح کرد: تعداد کتاب های رسیده در دیگر موضوعات به ترتیب کمیت مربوط به 218 عنوان با موضوع ادبیات و هنر، 206 عنوان با موضوع کودک و نوجوان، 180 عنوان در حوزه ترجمه، 179 عنوان با موضوع کلیات علوم اجتماعی، 165 عنوان با موضوع علوم ترتیبی و روانشناسی، 140 عنوان با موضوع علوم پزشکی و 122 عنوان با موضوع فنی و مهندسی است.
مسئول کمیته انتخاب کتاب سال سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب ناشران ایران اضافه کرد: مراسم اهدای جوایز به پدیدآورندگان 20 کتاب برتر سال 90 خراسان رضوی، روز پنج‌شنبه 26 آبان ماه سال جاری همزمان با مراسم آغازین سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب ناشران ایران برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول