اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اسلامشهر خبر داد:

ثبت‌نام رایگان در کتابخانه‌های عمومی اسلامشهر

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسلامشهر از ثبت‌نام رایگان در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد.

ثبت‌نام رایگان در کتابخانه‌های عمومی اسلامشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، مجید جعفری شامگاه امروز در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در طول هفته کتاب و کتابخوانی در کتابخانه‌های عمومی اسلامشهر از متقاضیان و علاقمندان به فرهنگ مکتوب ثبت‌نام رایگان به عمل می‌آید.
وی افزود: هفته بزرگداشت کتاب و کتابخوانی فرصتی است تا با انجام برنامه‌های مختلف، فرهنگ مطالعه را در میان اقشار مختلف جامعه افزایش داده و آنها را با آخرین کتاب‌های منتشر شده در کشور آشنا سازیم.
این مسئول گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته شده و هماهنگی به عمل آمده با انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان، در نوزدهمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران شبکه آی تی کتابخانه شهید مطهری این شهرستان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
وی تأکید کرد: در آینده‌ای نزدیک نیز سه باب کتابخانه دیگر نیز به این شبکه یکپارچه خواهند پیوست.
جعفری تصریح کرد: تجلیل از خادمان و یاوران کتاب، تجلیل و تقدیر از کتابداران نمونه و اعضای نمونه کتابخانه‌ها، تجلیل از مسن‌ترین و کم سن‌ترین عضو کتابخانه‌ها از برنامه‌های ویژه این هفته است.
وی برگزاری مسابقات کتابخوانی، قصه‌گویی والدین، مسابقه نقاشی کودکان و بازدید از کتابخانه ملی کشور و کتابخانه مجلس را از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در این هفته عنوان کرد.
رئیس کتابخانه‌های عمومی اسلامشهر افزود: برگزاری کارگاه‌های تعیین سیر مطالعاتی برای مراجعه کنندگان و علاقمندان جهت مطالعه مفید، کارگاه قصه‌گویی پدران برای فرزندان، کارگروه بهداشت برای سالمندان، برپایی ایستگاه سلامت و تست قند و فشارخون و دیابت و اطلاع‌رسانی درباره بیماری‌ها و خدمات درمانی و تشکیل جلسات تشریح و بررسی کتب مولفین شهرستان و... نیز در این هفته در سطح کتابخانه‌های این شهرستان برگزار خواهد شد.
جعفری بیان داشت: اجرای طرح جمع‌آوری کتاب از منازل و کتابخانه‌های شخصی در این هفته انجام می‌شود، که در این طرح کتاب‌های خوانده شده در منازل جمع‌آوری شده و با اهدای آنها به کتابخانه‌های مساجد، کانون‌های فرهنگی و مدارس و حتی کتابخانه‌های عمومی سطح شهرستان، علاوه بر غنی‌سازی کتابخانه‌ها، تعداد زیادی از علاقمندان به فرهنگ مطالعه از این کتاب‌ها استفاده خواهند کرد.
وی خاطرنشان کرد: دراین هفته بخش نمایه نشریات در سطح کتابخانه‌ها راه‌اندازی می‌شود و علاقمندان و مراجعه‌کنندگان به کتابخانه‌ها می‌توانند با استفاده از این سامانه، تحقیقات و مقالات خود را از میان کتاب‌ها و نشریات منتشره، در کمترین زمان ممکن استخراج کند.
این مقام مسئول افزود: اجرای طرح کتاب من به منظور تأمین کتب مورد نیاز افراد مراجعه‌کننده به کتابخانه‌ها در سطح کتابخانه‌های عمومی این شهرستان راه‌اندازی شده و از این پس مراجعه‌‌کنندگان می‌توانند کتاب‌های مورد نیاز خود را  با وارد کردن نام نویسند،‌ کتاب مورد نظر خود را ثبت کنند، تا ظرف مدت 2 هفته کتاب مورد نظر از طریق اداره کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تهیه و در اختیار کتابخانه فرد مراجعه کننده قرار گیرد.
جعفری بیان داشت: طرح شبکه کتابخوانان حرفه‌ای در کتابخانه‌های این شهرستان اجرایی شده و علاقمندان عضویت در این شبکه علاوه بر اطلاع یافتن از آخرین اطلاعات از کتاب‌های تازه منتشره در کشور ضمن آشنایی با دیگر اعضای پیوسته با این شبکه، کتاب نیز می‌توانند مبادله نمایند.
وی اظهار داشت: در نخستین روز از هفته کتاب و کتابخوانی،‌ دو نمایشگاه کتاب با عنوان یاد یار مهربان با بیش از 4000 عنوان و بالغ بر20 هزار جلد کتاب در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی، فلسفی، دایره‌المعارف، زبان، کودک و نوجوان و... در محل کتابخانه شهید مطهری شهرستان اسلامشهر و مجتمع فرهنگی شهید چمران بخش چهاردانگه با حضور جمعی از مسئولان شهرستان و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی افتتاح می‌شود.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اسلامشهر تاکید کرد: در شهرستان اسلامشهر در حال حاضر 10 باب کتابخانه عمومی نهاد کتابخانه‌ها و 4 باب کتابخانه عمومی مشارکتی و بالغ بر 80 هزار جلد کتاب با عنوان‌های مختلف موجود می‌باشد، که با توجه به جمعیت این شهرستان سرانه کتابخانه و کتاب بسیار کم است لذا باید با کمک دستگاه‌های مختلف و خیرین و علاقمندان به فرهنگ مطالعه گام‌های اساسی در این زمینه برداشته شود.
جعفری افزود: سایت اطلاع‌رسانی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسلامشهر به نشانی eslamshahrpl.ir به مناسبت هفته کتاب راه‌اندازی می‌شود و از این پس علاقمندان می‌توانند از آخرین اخبار و اطلاعات در حوزه کتاب در این شهرستان مطلع شوند.
به گفته وی نمایشگاه کتاب اسلامشهر از تاریخ 22الی 30 آبان ماه جاری، از ساعت 9 صبح الی20 در محل کتابخانه شهید مطهری واقع در اسلامشهر، خیابان آیت‌الله کاشانی، خیابان ابوذر و در چهاردانگه خیابان میرفلاح مجتمع فرهنگی و هنری شهید چمران پذیرای علاقمندان می‌باشد، که کتاب‌های عرضه شده با 15 درصد تخفیف به بازدیدکنندگان ارائه خواهد شد.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول