اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

همزمان با هفته کتاب؛

نیشابور به شهر کتاب تبدیل می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی نوزدهمین هفته کتاب شهرستان نیشابور گفت: همزمان با نوزدهمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران شهرستان نیشابور با برنامه‌های متنوع به شهر کتاب تبدیل می‌شود.

نیشابور به شهر کتاب تبدیل می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور، محمد زمانی؛ دبیر اجرایی نوزدهمین هفته کتاب شهرستان نیشابور اظهار داشت: از آنجا که معجزه پیامبر اعظم (ص) و بزرگترین و ماندگارترین عنایت الهی به بشر کتاب قرآن کریم است و کتاب و کتابخوانی برای ما مسلمانان به‌ویژه شیعیان از اهمیت بسزایی برخوردار است و در آموزه‌های اسلامی و دینی ما بر اهمیت کتاب و کتابخوانی بسیار تاکید شده است.
وی ادامه داد: در راستای گسترش این فرهنگ مانای بشری که کتاب است، امسال نیشابور با شعار« کتاب، یادگار ماندگار»  بارویکردی تازه با همکاری اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور و تشکیل ستاد بزرگداشت این هفته با حضور تمام نهادهای مسئول نسبت به برگزاری نوزدهمین هفته کتاب در سطح شهر و بخش‌های تابعه شهرستان نیشابور اقدام کرده‌ایم.
وی گفت: همزمان با نوزدهمین هفته کتاب جمهوری اسلامی در شهرستان نیشابور با به صدا در آمدن زنگ کتاب و کتابخوانی در روز یکشنبه  22آبان 90 در تمام مدارس با عنوان روز (کتاب قرآن  ولایت و ارزشهای علوی) آغاز می‌شود.
 رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی نیشابور یادآور شد: بازدید دانش‌آموزان، دانشجویان و فرهنگیان از کتابخانه‌های عمومی و عضویت رایگان و نیم بها در کتابخانه‌های عمومی در هفته کتاب، برگزاری مسابقه کتابخوانی برای عموم مخاطبین و نیز به صورت ویژه برای  دانشجویان، زنان و مادران خانه‌دار و دانش آموزان مقاطع راهنمایی و دبیرستان در سطح کتابخانه‌های عمومی و تبلیغات و پارچه نوشته در سطح شهر توسط تمام دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود.
زمانی خاطرنشان کرد: رونمایی از پایگاه اینترنتی و بانک اطلاعاتی کتابخانه‌های شهرستان که دارای امکانات کامل از قبیل جستجوی کتاب، موضوع، مولف، نویسنده و... هستند، برگزاری جلسات نقد کتاب نیز در تمام روزهای هفته کتاب در کتابخانه عمومی شریعتی انجام می‌شود.
دبیر اجرایی نوزدهمین هفته کتاب  شهرستان نیشابور ، عنوان کرد: برپایی نمایشگاه "تازه‌های نشر" در کتابخانه‌های عمومی شریعتی –غدیر – نظیری – وکیلی نیشابور و باقر العلوم باغشن – شهید بهشتی شهرفیروزه – پروفسور صادقی چکنه – امام رضا (ع) خروین - ادیب عشق آباد و شهید  باتر درود برگزار می‌شود.
 این مقام  مسئول به افتتاح بخش تازه‌های کتاب و بخش کودک در تمام کتابخانه‌های عمومی شهرستان اشاره کرد وگفت: برگزاری مسابقه ویژه" بر کرانه غدیر" به‌مناسبت دهه ولایت در هفته کتاب در تمام کتابخانه‌های عمومی با جوایز ارزنده، نشست صمیمانه کتابداران با ائمه جمعه شهرستان، معاون استاندار و فرماندار شهرستان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی شهردار و اعضای شورای شهر از دیگر برنامه‌های این هفته است.
وی تصریح کرد: مراسم ویژه جشن کتاب شهرستان نیشابور نیز در روز پنج شنبه 26 آبان90  ساعت 9 صبح با حضور مسئولان، کتابداران،  مولفان، ناشران و... برگزار و تجلیل از کتابداران ،کتابخوانان، مولفان، ناشران نمونه شهرستان، خیرین حوزه کتاب و کتابخانه‌سازان در در محل فرهنگسرای وکیلی نیشابور  برگزار می‌شود.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول