اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس اتاق بازرگانی اراک خواستار شد:

همکاری بیشتر بانک‌ها در بخشودگی جرائم معوقات تسهیلات پرداختی

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اراک گفت: عملکرد بخشودگی جرائم معوقات تسهیلات رضایت‌ بخش نیست و می‌طلبد بانک‌ها در این راستا با واحدهای صنعتی و تولیدی استان همکاری بیشتری داشته باشند.

همکاری بیشتر بانک‌ها در بخشودگی جرائم معوقات تسهیلات پرداختی
محمدرضا جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: ستاد تسهیل با یک حرکت جدید به صورت هفتگی مشکلات بخش صنعت و معدن را در قالب جلسه شورای گفت‌وگو بررسی می‌کند
وی افزود: در این مجموعه تلاش می‌شود با حضور مسئولان ارشد استان زمینه برای گفت‌وگو میان صنعتگران و مسئولان دولتی به‌عنوان حامیان این بخش در قالب شورای گفت‌وگو فراهم شود.
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اراک با اشاره به اینکه اولین جلسه شورای گفت‌وگو در استان مرکزی برگزار شد بیان کرد: پیش از این دو استان دیگر کشور نسبت به برگزاری این جلسات در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اقدام کرده بودند که استان مرکزی سومین استانی در کشور است که نسبت به برگزاری این جلسه به ریاست استاندار اقدام کرد.
جعفری خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، جلسات شورای گفت‌وگو هر ماه یک بار برگزار خواهد شد و در آن تلاش می‌شود با تدوین دستور کارهای خاص، بخشی از مسایل بخش صنعت و معدن مورد توجه قرار گیرد.
وی با تشریح اینکه، صنعت در استان مرکزی با مشکل جدی کمبود نقدینگی روبه‌رو است اظهار داشت: به دلیل بروز تحریم‌ها، صنعتگران که تا پیش از این می‌توانستند با بازگشایی LC و پرداخت 10 درصد پیش پرداخت نسبت به انجام فعالیت‌های صنعتی و تجاری خود اقدام کنند در حال حاضر نمی‌توانند از این روش استفاده کنند و باید تمام بهای فعالیت‌های خود را به صورت نقدی پرداخت کنند که این موضوع فشار مالی مضاعفی را بر واحدهای صنعتی از نظر نقدینگی وارد کرده است.
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اراک در ادامه بیان کرد: در این شرایط، به دلیل وقوع رویدادهای اخیر در سیستم بانکی، شاهد اعمال سیاست‌های انقباضی از سوی بانک‌ها نیز هستیم که این موضوع فشارهای بیشتری را بر صنعتگران و تولید کنندگان استان وارد کرده است و انتظار مدیران واحدهای صنعتی این است که بانک‌ها در این شرایط حمایت‌های مضاعفی را با اعطای تسهیلات از بخش صنعت صورت دهند.
جعفری افزود: بر اساس ماده 28 قانون بودجه سال 90، بانک‌ها این اجازه و اختیار را دارند که نسبت به بخشودگی جرائم معوقات و نیز تقسیط معوقات اقدام کنند، اما، با وجود این قانون عملکرد برخی از بانک‌ها در این زمینه رضایت‌ بخش نیست که می‌طلبد با توجه به بخشنامه مربوطه بانک‌ها در این راستا با واحدهای صنعتی و تولیدی استان همکاری بیشتری داشته باشند.
وی تاکید کرد: تحول در نظام بانکی و نیز تحریم‌ها، ایجاب می‌کند که بانک‌ها از صنعت و تولید در کشور حمایت بیشتری صورت دهند و نقدینگی موردنیاز آنان را تامین کنند که به این منظور، تغییر سیاست‌های انقباضی بانک‌ها و تسهیل بیشتر در پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان یکی از خواسته‌‌های مهم صنعتگران و معدنکاران استان مرکزی است.
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اراک در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه، هم اینک برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در استان کارت بازرگانی خود را از استان‌های دیگر اخذ کرده و مطابق قانون سهم سه در هزار و یک در هزار خود را به استان‌های دیگر خصوصا تهران پرداخت می‌کنند گفت: انتظار بر این است که این شرکت‌ها کارت‌های بازرگانی خود را به استان منتقل کنند تا سهم سه در هزار و یک در هزار آنان به استان و در جهت اعتلای بیشتر این بخش در استان مرکزی هزینه شود که امید می‌رود با اتخاذ سیاست‌های مناسب این موضوع اجرایی شود.
جعفری در ادامه از آغاز عملیات اجرایی ساخت ساختمان جدید اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اراک در انتهای خیابان قائم مقام خبر داد و گفت: در گذشته زمین 2 هزار متری برای ساخت این مجموعه در نظر گرفته شده بود که با رایزنی‌ها و حمایت‌های صورت گرفته از سوی مسئولان ارشد استان این میزان به هفت هزار متر افزایش یافته است.
وی افزود: عملیات اجرایی ساختمان جدید اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اراک عید غدیر خم و با حضور مسئولان استان آغاز خواهد شد که با احداث آن انتظار می‌رود فضای تبادل افکار و اندیشه در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اراک تغییر جدی پیدا کند.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول