اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون فرماندار گچساران خواستار شد:

لزوم رسیدگی به مشکلات کتابخانه‌های عمومی گچساران

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار گچساران گفت: اداره امور کتابخانه های گچساران دارای مشکلات مالی فراوانی بوده و رسیدگی به مشکلات این نهاد فرهنگی ضرورت دارد.

لزوم رسیدگی به مشکلات کتابخانه‌های عمومی گچساران
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سید مرتضی سجادپور صبح امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های این شهرستان اظهار کرد: کتاب دروازه‌ای به سمت دنیای گسترده دانش و معرفت و راه به کمال رسیدن انسان‌ها است.
وی ابراز داشت: کسانی که با دنیای کتاب بی‌ارتباط هستند با واقعیت‌ها بیگانه بوده و به کمال واقعی نمی‌رسند.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار گچساران مطالعه را فرایندی تربیتی و اجتماعی دانست و گفت: ترویج مطالعه نیازمند آموزش و فرهنگ سازی بوده و این آموزش در ابتدا باید از خانواده‌ها آغاز شود.
سجادپور استمرار مطالعه در مدرسه را لازم و ضروری عنوان کرد و افزود: پس از مدرسه و برای تکمیل و تخصصی‌سازی فرایند مطالعه کتابخانه‌ بهترین مکان است.
وی با بیان اینکه قرآن و نهج‌البلاغه از برترین کتاب‌ها هستند، ابراز داشت: مأنوس کردن نوجوانان و جوانان با این دو کتاب آسمانی در برطرف کردن مشکلات و در تربیت صحیح فرزندان نقش بسزا و تأثیرگذاری دارد.
این مقام مسئول در گچساران خاطرنشان کرد: مطابق برنامه‌های سند چشم‌انداز 20 ساله، اعضای کتابخانه‌های عمومی ایران باید برای سال 1404 به 20 میلیون نفر برسد.
سجادپور بیان کرد: این در حالی است که بر اساس آمار سال 87، اعضای کتابخوان یک میلیون و 76 هزار نفر عنوان شده است.
وی با اشاره به فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی و لزوم ارائه برنامه‌های متناسب برای این هفته گفت: برنامه‌ریزی در راستای انس مردم به کتاب و کتابخوانی، برگزاری نمایشگاه کتاب و ارائه تخفیف ویژه، تقدیر از کتابدارها و مسئولان کتابخانه‌های گچساران، برگزاری جشن کتاب و تجلیل از نویسندگان گچساران از جمله برنامه‌های مناسب و قابل اجرا برای هفته کتاب و کتابخوانی در گچساران است.
معاون فرماندار گچساران پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌های گچساران از درآمدهای شهرداری را برای اجرای برنامه‌های هفته کتاب ضروری دانست و از شهرداری خواست تا در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد.
سجادپور افزود: از آنجا که قانونگذار یکی از منابع مهم و اصلی تأمین هزینه‌های جاری کتابخانه‌های عمومی را نیم درصد از کل درآمد شهرداری‌ها تعیین کرده، پرداخت نامنظم این مبالغ مشکلات زیادی را برای کتابخانه‌های گچساران ایجاد نموده و ارائه خدمات فرهنگی را محدود کرده است.
وی با اشاره به نقش کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان رکن اصلی فرهنگ جامعه، خواستار رسیدگی به مشکلات این مراکز مهم فرهنگی شد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول