اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

شبکه کتابخوانان حرفه‌ای راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از راه‌اندازی شبکه کتابخوانان حرفه‌ای در اردبیل به منظور ساماندهی و شناسایی کتابخوانان خبر داد.

شبکه کتابخوانان حرفه‌ای راه‌اندازی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان اردبیل، صادق فرهمند امین در نشست مشترک با مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل اظهار داشت: در این شبکه که به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور راه‌اندازی شده است مسابقات مختلف فرهنگی به ویژه کتابخوانی برگزار می‌شود که همه می‌توانند از امتیازات این شبکه استفاده کنند.
وی ضرورت عضویت در شبکه کتابخوانان حرفه‌ای را بیان و جوانان، دانشجویان و دانش‌آموزان را برای عضویت در این شبکه دعوت کرد.
این مسئول گفت: هر ماه در این شبکه مسابقه فرهنگی کتابخوانی با جوایز نفیس برگزار می‌شود که انتظار داریم در مسابقه این ماه که با پیام بزرگ غدیر برگزار می‌شود همه علاقمندان شرکت کرده و از جوایز معنوی و اطلاعات مربوط به این حوزه استفاده کنند.
فرهمند امین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ضروری است شهرداری‌ها نیم درصد سهم خود را به کتابخانه‌ها پرداخت کنند، خاطرنشان کرد: از تمام شهرداری‌های استان اردبیل انتظار داریم که نیم درصد از کل درآمدهای خود را در نخستین فرصت به حساب کتابخانه‌های عمومی استان پرداخت کنند.
وی با اشاره به همکاری مناسب شهرداری اردبیل در این ارتباط اضافه کرد: ما به این نیم درصد نیاز داریم تا بتوانیم کتابخانه‌های عمومی را در تمام مناطق استان اردبیل تجهیز و ساماندهی کنیم.
فرهمند امین ادامه داد: سیاست نهاد کتابخانه‌های عمومی فرهنگسازی مطالعه کتاب در جامعه است و نقشه راه نهضت مطالعه و کتابخوانی از سوی مقام معظم رهبری به نهاد کتابخانه‌های عمومی ابلاغ شده که در راستای اجرایی و عملیاتی کردن فرمایشات ایشان تفاهمنامه همکاری مابین نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و سازمان تببغات اسلامی منعقد شده است.
وی افزود: در حال حاضر 64 کتابخانه عمومی و 27 هزار متر مربع فضای مطالعه در سطح استان وجود دارد و برای اینکه کتابخانه‌ها به فرهنگ مطالعه و عادت تبدیل شود نیاز به تبیین و روشنگری از سوی روحانیت و مبلغین در جامعه دارد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این نشست کارشناس آموزش و پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل هدف از تشکیل این جلسه را بررسی زمینه‌های همکاری و تعامل در امر ترویج فرهنگ کتابخوانی، گسترش فرهنگ دینی و حمایت از کتابخانه‌های واجد شرایط سازمان در قالب کتابخانه‌های عمومی مشارکتی در راستای مصوبات تفاهمنامه منعقده مابین نهاد کتابخانه‌های عمومی و سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد.
علی دژبانی بررسی وضعیت کتابخانه‌های مساجد روستایی از نظر واجد شرایط بودن به عنوان کتابخانه عمومی، برگزاری جلسه توجیهی کتابداری برای روحانیون، همکاری در برگزاری مسابقه کتابخوانی در فضای مجازی، همکاری در طرح‌های پژوهشی، تبادل نمونه محصولات فرهنگی، برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب و اجرای طرح "کتاب من" در کتابخانه‌های واجد شرایط سازمان را از مصوبات این جلسه عنوان کرد.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول