اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مسئول کتابخانه‌های بشرویه:

حضور شعرا و ادبا در کتابخانه‌ها ضروری است

خبرگزاری فارس: مسئول کتابخانه‌های بشرویه گفت: حضور شاعران و ادبای شهرستان در محیط کتابخانه و در راستای استفاده از اهداف فرهنگی کتابخانه‌ مغتنم است.

حضور شعرا و ادبا در کتابخانه‌ها ضروری است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمود کاظم‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه کانون ادبی کتابخانه‌های شهرستان بشرویه هدف از برگزاری این جلسه را برنامه‌ریزی برای تشکیل جلسات گروه شعر و ادب عنوان کرد.
وی افزود: حضور شاعران و ادبای شهرستان در محیط کتابخانه و در راستای استفاده از اهداف فرهنگی کتابخانه‌ مغتنم است.
کاظم‌زاده با اشاره به مأموریت و هدف‌گذاری کتابخانه‌ها در حوزه فرهنگی، به برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی کتابخانه در سال گذشته اشاره کرد و استقبال خوب اعضا، جایگاه ویژه شهرستان به لحاظ فرهنگی و مقام‌های استانی و کشوری کسب شده را زمینه‌ای برای ادامه برنامه‌ها دانست.
مسئول کانون ادبی اداره کتابخانه‌های شهرستان نیز در این جلسه با اشاره به سابقه فعالیت‌های فرهنگی شهرستان، گفت: کتابخانه‌ ملا عبدالله بشروی، اعضایی برجسته، خلاق و علاقه‌مند به شرکت در برنامه‌های ادبی دارد و انجمن‌های ادبی می‌توانند در زمینه شکوفایی خلاقیت و استعداد اعضا نقش به سزایی ایفا کند. 
مریم کیانی به استقبال اعضا از جلسات شاهنامه‌خوانی اشاره کرد و یادآور شد: شناسایی کودکان، نوجوانان و جوانان علاقه‌مند و کمک به پرورش خلاقیت ادبی آنان و همچنین آشنایی نوجوانان و جوانان با متون کهن و شاعران و ایجاد تعامل سازنده با آنان از اهداف کانون‌های ادبی است.
در ادامه این جلسه هر کدام از شاعران به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.
 ششمین جلسه انجمن ادبی کتابخانه‌های عمومی شهرستان فردوس با حضور تعدادی از نویسندگان و شاعران این شهرستان در محل کتابخانه قائم فردوس برگزار شد.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فردوس از استقبال طیف وسیعی از مراجعه‌کنندگان در جلسات انجمن ادبی این شهرستان خبر داد و با اعلام اینکه این جلسات حول دو محور "شعر و ادب" و "علمی - پژوهشی" برگزار می‌شود، در مورد زمان برگزاری این جلسات افزود: این جلسات به صورت هفتگی و از ساعت 10 تا 12 ظهر برگزار می‌شود.
در جلسه این هفته تعدادی از شاعران و نویسندگان آثار خود را اعم از شعر و داستان کوتاه قرائت کردند.
مسئول کانون ادبی شهرستان فردوس با بیان مقدماتی درباره ادبیات، گفت: ادبیات نوعی هنر است و شاعر و نویسنده با بهره‌گیری از عواطف و تخیلات خویش کلمات را به کار می‌گیرد و اثری ادبی و هنری پدید می‌آورد.
علی سلیمانیان با بیان اینکه در آثار ادبی، نویسنده و شاعر می‌کوشد اندیشه‌‌ها و عواطف خویش را در قالب مناسب‌ترین و زیباترین جملات و عبارات بیان کند، از اعضای انجمن خواست با مطالعه بیشتر آثاری در زمینه شیوه نویسندگی و نقد تلاش کنند تا با ظرافت و دقت بیشتری در این مسیر گام بردارند.
وی در ادامه ضمن تحلیل و بررسی آثار ارائه شده به انجمن، تصریح کرد: نقد آثار مستلزم نظر متخصص و آگاه به این امر است. 
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول