اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

از ابتدای تاسیس بنیاد صورت گرفت؛

چاپ 1300 عنوان کتاب به همت آستان‌قدس

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان‌قدس رضوی از چاپ یک هزار و سیصد و سی و هفت چاپ کتاب با موضوعات مختلف از ابتدای تأسیس آن خبر داد.

چاپ 1300 عنوان کتاب به همت آستان‌قدس
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، امیر سلیمانی رحیمی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی که در سالن اجتماعات بنیاد پژوهش‌های استان‌قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: از زمان تأسیس این بنیاد یک هزار و سیصد و سی و هفت عنوان کتاب چاپ شده که 405 از این تعداد به چاپ دوم رسیده است.
وی افزود: متوسط چاپ تعداد صفحات هر کتاب بیش از 330 صفحه است که میزان معمول استاندارد صفحات کتاب بیشتر است.
وی با بیان این مطلب افزود: تعداد 10 میلیون و 710 هزار جلد کتاب نیز با موضوعات دین و پژوهش اسلامی و ... منتشر شده که از این تعداد شش میلیون و 145 هزار چاپ اول و بقیه آنها به چاپ دوم رسیده است.
امیری ابراز داشت: 17 گروه پژوهش کار عمده‌ای در راستای تألیف، تصحیح و ترجمه کتاب را در این مرکز بر عهده دارند.
معاون پژوهشی بنیاد آستان‌قدس رضوی همچنین به برنامه و چشم‌انداز پنج ساله در راستای تأمین نیازهای جامعه روز جهان اشاره کرد و گفت: مسائل جدید اسلام و جنگ نرم و بیداری اسلام از رویکرد اساسی بوده که برای نیاز مخاطبان کتاب‌های متعددی به بازار عرضه شده است.
وی تصریح کرد: بنیاد پژوهش‌های آستان‌قدس رضوی با 30 موسسه پژوهش در سطح کشور همکاری داشته که برای قبول این طرح از داخل و خارج ایران منابع قبول می‌کند.
امیری همچنین به همکاری چاپ و نشر کتاب دانشگاهی (سمت) با موسسات فرهنگی آستان‌قدس رضوی اشاره کرد و گفت: اخیراً تفاهم‌نامه‌ای با نظر شورای عالی فرهنگی برای اجرای محوریات فرهنگی برای گسترش دامنه ارتباطات و اطلاع‌رسانی بسته شده است.
امیری گفت: 69 اثر با عناوین برگزیده از سوی محافل مختلف (دانشجویی کتاب جمهوری و ...) بر ای انجام کار پژوهشی در اختیار گرفته است.
امیری همچنین به عید غدیر و کتاب‌هایی که در این حوزه چاپ شده است، پرداخت و افزود: کتاب‌هایی به زبان انگلیسی و فارسی در مورد امیر المومنین، امامت و ولایت منتشر شده است.
معاون پژوهشی آستان‌قدس رضوی ابراز داشت: به متناسب هفته کتاب بنیاد پژوهش‌های آستان‌قدس رضوی در نمایشگاه کتاب مشهد برای کتاب‌های چاپ شده در حوزه مختلف خود نیز حضور دارد.
امیری خاطرنشان کرد: گروه پژوهش این مجموعه دانش‌نامه‌های الکترونیک با عنوان محصول دانش‌نامه امام رضا(ع) (فروغ ولایت) نیز 50 هزار نسخه با سه هزار صفحه همراه با تصویر چاپ کرده است.
وی گفت: دانشنامه کربلا که با نام امام حسین(ع) با سبک دانش‌نامه امام رضا(ع) تا قبل از محرم آماده می‌شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول