اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیر کل کتابخانه‎های گلستان:

سرانه مطالعه گلستان یک دقیقه افزایش می‎یابد

خبرگزاری فارس: مدیر کل کتابخانه‎های گلستان گفت: با توجه به تراز شایستگی مردم استان تلاش داریم با انجام برنامه‎ریزی‎هایی صورت گرفته شاخص‎های سرانه مطالعه استان را حداقل یک دقیقه افزایش دهیم.

سرانه مطالعه گلستان یک دقیقه افزایش می‎یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدحسین علوی ظهر امروز در جمع اعضای کتابداران استان با بر شمردن پنج شاخص سرانه مطالعه کتب غیردرسی، سرانه مطالعه نشریات، سرانه مطالعه روزنامه، سرانه مطالعه در فضای مجازی و سرانه مطالعه کتب آسمانی و ادعیه برای احصاء سرانه کتاب در دنیا اظهار داشت: طی انجام نظرسنجی پیمایشی، سرانه مطالعه در کشور 76 دقیقه و در استان حدود 59 دقیقه است.
وی تصریح کرد: در حالت عادی به خواندن هر نوشته‎ای، مطالعه می‌گوییم، اما مطالعه مفید که در دستور کار ما قرار دارد، مطالعه‎ای است که کارامد و عملیاتی باشد و از بالقوه به بالفعل تبدیل شود.
مدیر کل کتابخانه‎های استان گلستان گفت: با توجه به اهمیت داشتن نهضت مطالعه مفید، نهاد کتابخانه‎های عمومی کشور در سال 1390، طرحی با دستور رئیس جمهور و تایید شورای انقلاب فرهنگی کشور را وارد جامعه کرد.
علوی ادامه داد: در این طرح که در غالب کمیته‎هایی در کشور و استان شکل گرفت، دستگاه‎های مسئول و نهاد کتابخانه‎های عمومی، گردهم آمده و در خصوص تبدیل مطالعه غیرمفید به مطالعه مفید، برنامه‎ریزی‎های لازم را اتخاذ می‎کنند.
وی با توجه به نزدیک شدن به هفته کتاب و کتابخوانی بیان کرد: برنامه‎های متنوع همچون برگزاری مسابقه غدیر به صورت مکتوب و آنلاین، برگزاری نمایشگاه بزرگ امامت و ولایت با موضوعات مختلف، برگزاری جشن غدیر توسط دستگاه‎های عضو و سایر دستگاه‎های اجرایی، برگزاری نمایشگاه کتاب با موضوع امامت و ولایت، همایش تجلیل از کتابداران، کتابخوانان و خادمین عرصه کتاب، برنامه رونمایی از کتاب‎های تالیف شده در سال جاری به ویژه کتاب‎هایی پیرامون امامت و ولایت در شهرستان‎های مختلف به صورت مجزا، اهدای کتاب به کتابخوان‎های برتر استان و برگزاری اولین همایش علمی آموزشی کتابداران استان را که شامل همه کتابداران تمام دستگاه‎ها می‎شود در دستور کار قرار دارد.
مدیر کل کتابخانه‎های استان گلستان افزود: قصد داریم برای نخستین‌بار دو کتاب مولف استانی را به صورت کتاب دیجیتال در آوریم و دو کتاب دیگر را هم به صورت گویا برای استفاده عموم، به ویژه روشندلان تهیه کنیم.
علوی افتتاح چند کتابخانه روستایی و مشارکتی را از برنامه‎های اجرایی این هفته اعلام کرد.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول