اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون شهرداری اردبیل خبر داد:

آغاز مطالعه کلیات بودجه سال 91 شهرداری اردبیل

خبرگزاری فارس: معاون اداری و مالی شهرداری اردبیل از آغاز مطالعه کلیات بودجه سال 91 این نهاد خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود بودجه سال آینده شهرداری اردبیل با 20 درصد افزایش حدود 105 میلیارد تومان برآورد شود.

آغاز مطالعه کلیات بودجه سال 91 شهرداری اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی شهرداری اردبیل، سید مرتضی صفوی اظهار داشت: توجه جدی به سرمایه انسانی یکی از ضرورت‌های نظام مدیریتی است که این نهاد با در نظر گرفتن این مولفه بزرگ توسعه درصدد تخصصی کردن نیروهای خود است.
وی گفت: موفقیت شهرداری‌ها در توسعه و عمران شهری و خدمتگزاری هر چه بهتر به شهروندان در گرو عملکرد مناسب و کیفی منابع انسانی است.
معاون اداری و مالی شهردار اردبیل از افزایش دوره‌های آموزش ضمن خدمت به کارکنان شهرداری اردبیل خبر داد و بیان داشت: دوره‌های آموزشی پیش‌بینی شده در چهار بخش بازآموزی، نوآموزی، آموزش‌های عمومی و آموزش‌های تخصصی شهرداری تدوین شده و به کارکنان ارائه می‌شود.
صفوی ضرورت نگاه ویژه شهرداری اردبیل به کیفی‌سازی نیروی انسانی را یادآور شد و اظهار داشت: ضابطه‌مند کردن مراحل روند جذب و به کار گیری نیروی انسانی، تلاش برای استفاده هر چه بهتر از نیروهای متخصص، علمی‌تر کردن توان پرسنل و تخصصی کردن وظایف و مسئولیت‌ها از جمله راهکارهای تقویت بدنه تخصصی شهرداری است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون اداری و مالی شهرداری اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار این ضرورت‌ها تغییر فرایند جذب نیرو و جایگزینی روش‌های منطقی و علمی خواهد توانست در افزایش سطح کارایی نیروها و ارتقای کیفیت خدمات‌رسانی مجموعه موثر واقع شود.
صفوی با بیان اینکه نیروی متخصص علاوه بر بالا بردن کیفیت کار در راستای انتظارات و خواست‌های مردم حرکت می‌کنند به برخی دغدغه‌های فعلی مجموعه شهرداری در حوزه مسایل مالی اشاره و تصریح کرد: امانتداری، نظارت دقیق در نگهداری، انتقال و جابجایی اسناد مالی، احساس مسئولیت در برابر وظایف محوله و دقت در تصمیم‌گیری‌ها از جمله مسایلی است که باید مورد توجه شاغلین در حوزه‌های مالی قرار گیرد.
 
*مطالعه کلیات بودجه سال 91 شهرداری آغاز شده است 
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون اداری و مالی شهرداری اردبیل در ادامه سخنان خود از آغاز مطالعه کلیات بودجه سال 91 شهرداری اردبیل خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود بودجه سال 91 با 20 درصد افزایش حدود 105 میلیارد تومان برآورد شود.
صفوی اضافه کرد: در مطالعات اولیه انجام شده 60 درصد بودجه سال آینده شهرداری اردبیل به بخش عمرانی و 40 درصد هم به هزینه‌های جاری اختصاص خواهد یافت که پس از تصویب شورای اسلامی شهر اردبیل قطعی می‌شود.
وی ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های اعلام شده به معاونت مالی و اداری شهرداری اردبیل، پیش‌بینی می‌شود که 50 درصد بودجه عمرانی سال آینده در بخش بهبود عبور و مرور شهری و بهسازی معابر هزینه شود، 25 درصد به توسعه محیط شهری و فضای سبز و پارک‌ها اختصاص و مابقی به سایر ردیف‌های عمرانی تخصیص یابد.
این مسئول تلاش برای منطقی بودن بودجه و تعریف دقیق اعتبار پروژه‌ها در مبدأ را رویکرد اصلی شهرداری اردبیل در تدوین بودجه سال آینده اعلام و تصریح کرد: سعی خواهیم کرد تا با در نظر گرفتن حجم عملیات مربوط به هر پروژه، بودجه لازم برای آن را در ابتدای کار مشخص کنیم تا مشکلات ناشی از عدم تخصیص بودجه لازم به طرح‌های در دست اجرا به حداقل برسد.
صفوی اظهار داشت: تعریف هزینه در مبدأ به تعیین دقیق‌تر زمان اجرای پروژه‌ها کمک کرده و سبب تسریع در اجرای طرح‌ها شده و از طولانی‌تر شدن زمان اجرای پروژه‌ها جلوگیری می‌کند.
وی تلاش برای کسب درآمدهای پایدار شهری، پیگیری تصویب و ابلاغ لایحه ارسالی مجلس به دولت در خصوص درآمدهای پایدار شهرداری‌ها، توجه جدی به جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، عمومی کردن عوارض شهری، کاهش هزینه‌های جاری، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام، برنامه‌ریزی برای فروش اوراق مشارکت در راستای اجرای طرح‌های زیربنایی و سرمایه‌گذاری را از از دیگر اهداف شهرداری اردبیل در تدوین بودجه سال آینده اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون اداری و مالی شهرداری اردبیل بیان داشت: راهبرد شهرداری اردبیل این است که در بحث تأمین مالی خود بجای افزایش بهای عوارض و خدمات، به ایجاد درآمدهای پایدار و جذب مشارکت بخش خصوصی تکیه داشته باشد.
صفوی با تأکید بر اهمیت و ضرورت سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی و نیز مشارکت عموم مردم در امر توسعه و عمران شهری گفت: کاهش درآمدهای شهرداری تأثیر مستقیمی بر روند اجرای طرح‌های زیربنایی عمرانی دارد.
وی در پایان تصریح کرد: شهرداری اردبیل تلاش برای جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ایجاد شرایط مناسب برای ورود سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در حوزه عمران و توسعه را در اولویت کاری خود قرار داده است تا از این طریق به بخش قابل توجهی از اهداف توسعه شهری مورد نظر دست یابد.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول