اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمان:

سرانه مطالعه در کرمان 93 دقیقه است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان میانگین سرانه مطالعه در کشور را 74 دقیقه عنوان کرد و گفت: استان کرمان با سرانه مطالعه 93 دقیقه و 55 ثانیه جایگاه خوبی را دارد.

سرانه مطالعه در کرمان 93 دقیقه است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدجواد حسین‌زاده پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در آستانه هفته کتاب فضای کتابخانه‌ای استان کرمان را 60 هزار مترمربع عنوان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر 107 کتابخانه عمومی در سطح استان کرمان وجود دارد. در برابر هر 100 نفر جمعیت باسواد استان کرمان، سه متر و به ازای کل جمعیت دو متر فضای کتابخانه‌ای وجود دارد.
حسین‌زاده با اشاره به اینکه سرانه مطالعه براساس پنج بخش کتاب‌های غیر‌درسی، قرآن و ادعیه، روزنامه، فضای مجازی و نشریات غیر ‌روزانه ارزیابی می‌شود، گفت: استان کرمان با 19 دقیقه سرانه مطالعه کتاب‌های غیر‌درسی رتبه چهارم کشور را دارد.
وی عنوان کرد: استان کرمان در زمینه سرانه مطالعه در بخش قرآن و ادعیه رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.
حسین‌زاده تصریح کرد: سرانه مطالعه استان کرمان در بخش نشریات غیر ‌روزانه در رتبه دوم و در بخش نشریات روزانه رتبه چهارم کشوری را دارد.براساس ارزیابی‌های انجام شده در پنج بخش سرانه مطالعه در استان کرمان 93 دقیقه و 55 ثانیه ارزیابی شده که میانگین کشوری 74 دقیقه است.
وی ابراز داشت: در حال حاضر یک میلیون و 100 هزار جلد کتاب و 500 عنوان نشریه در کتابخانه‌های عمومی استان کرمان وجود دارد.
مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان خاطرنشان کرد: تا کنون یک میلیون و 500 هزار جلد کتاب از کتابخانه‌های استان کرمان به امانت گرفته شده و 2 میلیون و 400 هزار نفر نیز به کتابخانه‌ها مراجعه داشتند.
حسین‌زاده با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی استان کرمان 100 هزار نفر عضو فعال دارد، اظهار داشت: 19 باب کتابخانه عمومی با 11 هزار متر‌مربع فضای کتابخانه‌ای در استان کرمان توسط خیران کتابخانه‌ساز احداث شده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 60 نقطه استان کرمان نیازمند کتابخانه هستند، افزود: 280 نفر کتابدار نیز مشغول به فعالیت در کتابخانه‌های عمومی استان کرمان است.در حال حاضر 56 انجمن کتابخانه‌ها در سطح استان تشکیل شده که این انجمن‌ها 145 جلسه را با یک هزار مصوبه برگزار کرده‌اند.
وی راه‌اندازی کتابخانه‌های خود‌گردان در سطح استان کرمان را از دیگر فعالیت‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان برشمرد و گفت: طی سال گذشته 100 مجموعه از این نوع کتابخانه‌ها ایجاد شد و در سال جاری نیز 300 مجموعه دیگر نیز به این تعداد افزوده شود.
حسین‌زاده خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های خود‌گردان در مجتمع‌های پزشکان، آرایشگاه‌ها، مهدهای کودک، زندان‌ها و هتل‌ها راه‌اندازی شده است.
وی با اشاره به آغاز نوزدهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی از 22 آبان ماه جاری گفت: غبار‌روبی و گلباران قبور شهدا، تجلیل از کتابداران و خیران و دست‌اندرکاران عرصه کتاب، افتتاح دو باب کتابخانه عمومی و ایجاد کتابخانه‌های خود‌گردان از جمله برنامه‌های هفته کتاب در استان کرمان است.
انتهای پیام/خ20
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول