اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

آمانو به جایگاه خود آشنا نیست/تصاویر ماهواره‌ای سند نیست

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: آمانو نمی‌داند که چه جایگاهی دارد و به این دلیل بازیچه دست آمریکا شده است.

آمانو به جایگاه خود آشنا نیست/تصاویر ماهواره‌ای سند نیست
سید احمد آوایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دزفول اظهار داشت: تصاویر ماهواره‌ای نمی‌تواند سند صحیحی برای استناد باشد و تنها مشاهدات ناظران و بازدید کنندگان آژانس انرژی اتمی قابل استناد است که چنین چیزی نیز وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته نیز ادعا شد که چند اتاق جدید احداث شده است، افزود: استکبار جهانی سال‌های گذشته ادعا کرد که چند اتاق جدید در کنار سایت‌های انرژی اتمی ایران احداث شده است که بعدها مشخص شد که منظورشان سرویس‌های بهداشتی احداث شده در کارخانه آلومینیوم سازی کنار سایت انرژی هسته‌ای است.
آوایی با اشاره به اینکه استکبار جهانی جنجال سازی را در دستور کار خود قرار داده است، افزود: در شرایط کنونی تنها جنجال سازی در دستور کار استکبار جهانی است و به این دلیل هیچ موفقیتی از این همه تهدید عاید آمریکا و اسرائیل نخواهد شد.
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه چنین اظهاراتی از سوی آمانو ارزش حقوقی ندارد، گفت: طرح این موضوعات بیانگر آن است که مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به جایگاه و مسئولیت بین‌المللی و حقوقی خود آگاهی نداشته و عملا بازیچه دست آمریکا است.
آوایی تاکید کرد: شاید این اتفاقات به دلیل زیر فشار قرار گرفتن آمانو باشد ولی تسلیم فشارها شدن امری کاملا غیرحرفه‌ای و بسیار غلط است.
وی با بیان اینکه ایران هیچگاه به استفاده از سلاح‌های هسته‌ای نیاز ندارد، بیان کرد: اگر ایران به دنبال تولید سلاح هسته‌ای بود در مرحله اول از عضویت آژانس خارج می‌شد و بعد هم اجازه هیچگونه بازدید و نصب دوربینی را از سوی بازرسان این مرکز در تاسیسات هسته‌ای خود نمی‌داد.
این نماینده مجلس هشتم ادامه داد: وقتی که آمانو و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادعایی در سه مورد مشخص علیه فعالیت هسته‌ای ایران مطرح می‌کنند باید سندی برای اثبات ادعای خود داشته باشد اما واقعیت این است که آمانو هیچ سندی برای اثبات ادعاهای خود ندارد.
وی تصریح کرد: غیرمتعهدها به هیچوجه از گزارش آمانو حمایت نخواهند کرد زیرا این گزارش کاملا مبهم و غیر مستند است و باید در اصل آن شک کرد.
آوایی با اشاره به مخالفت عده‌ای از کشورها همچون چین، روسیه و کشورهای عضو جنبش غیرمتعهد با گزارش ارائه شده از سوی آمانو تصریح کرد: کشورهای عضو جنبش غیرمتعهد لازم است که از موضع ایران دفاع کنند زیرا در آینده چنانچه بخواهند به این انرژی دسترسی داشته باشند با مخالفت از سوی استکبار روبه رو خواهند شد.
وی ادامه داد: نتیجه چنین رفتاری این خواهد شد که انرژی هسته‌ای به انرژی انحصاری در اختیار تعداد محدودی از کشورها قرار گرفته و وسیله‌ای برای فشار بر سایر کشورها می‌شود.
نماینده مردم دزفول در مجلس هشتم تاکید کرد: ضعیف شدن این جایگاه نه تنها موجب می‌شود حضور افراد بی‌طرف، ‌مستقل و منطقی در آینده در این سمت چندان موثر واقع نشود بلکه ممکن است در آینده هیچ شخص مستقلی حاضر به پذیرش این پست نشود.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول