اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در 6 ماه نخست سال صورت گرفت؛

افزایش 28 درصدی طلاق در محمودآباد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ثبت احوال شهرستان محمودآباد از افزایش حدود 28 درصدی آمار طلاق در شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

افزایش 28 درصدی طلاق در محمودآباد
علی‌اکبر دشتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در محمودآباد اظهار داشت: در شش ماهه نخست سال جاری ازدواج، طلاق و وفات در این شهرستان افزایش و ولادت کاهش داشته است.
رئیس اداره ثبت احوال شهرستان محمودآباد تصریح کرد: در شش ماهه اول سال جاری 590 نفر در محمودآباد متولد شدند و این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته 608 نفر تعداد متولدان شهرستان بوده که این مسئله نشان دهنده کاهش سه درصدی ولادت در سال جاری است.
دشتی آمار وفات شش ماه امسال در محمودآباد را 140 نفر اعلام کرد و خاطرنشان کرد: در این مدت 139 نفر وفات کردند که این میزان نشان دهنده رشد هفت صدم درصدی رشد مرگ و میر در شهرستان است.
رئیس اداره ثبت احوال محمودآباد از رشد مناسب ازدواج نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: اقدامات تاثیرگذار از طریق رسانه‌ها و نهادهای فرهنگی موجب شد که ازدواج در شهرستان بیش از 15 درصد رشد نسبت به سال 89 داشته باشد.
وی تعداد ازدواج‌های امسال و سال گذشته را  به ترتیب 402 و 349 مورد اعلام کرد
و اظهار داشت: با توجه به افزایش معضلاتی همچون اعتیاد، آمار طلاق در حال افزایش است که جا دارد مسئولان فرهنگی نیز فکری در این مورد بکنند.
رئیس اداره ثبت احوال ادامه داد: 46 مورد طلاق در شش ماه نخست سال جاری به ثبت رسیده که با توجه به آمار 36 مورد مدت مشابه سال گذشته، در این مورد شهرستان محمودآباد افزایش حدود 28 درصدی داشته است.
دشتی خاطرنشان کرد: عوامل متعددی در رشد فزاینده این معضل با عناوین فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی تاثیر‌گذار بوده است که مهم‌ترین آنها عبارتند از عدم آشنایی مناسب طرفین و آشنایی خیابانی، تلفنی، اینترنتی و دانشگاهی که بدون در نظر گرفتن واقعیت‌های زندگی مشترک و عدم سنخیت خانواده‌های دو طرف اقدام به ازدواج می‌کنند.
رئیس اداره ثبت احوال بیکاری و فقر مالی را نیز از عوامل اقتصادی این مشکل دانست و خاطرنشان کرد: باید طرفین و خانواده‌ها سطح توقعات را متعادل کنند و از چشم و هم‌چشمی پرهیز کنند چرا که این کار ریشه بسیاری از اختلافات خانوادگی است.
دشتی مهم‌ترین و بیشترین عامل افزایش معضل طلاق را عوامل اجتماعی به ویژه اعتیاد و تعدد زوج‌ها چه به صورت قانونی و چه نامشروع دانست و اضافه کرد: در بیشتر موارد طلاق، از طرفین درباره این تصمیم سؤال می‌شود، پاسخ اعتیاد همسر را می‌شنویم که جا دارد مسئولان فرهنگی برای از بین بردن این بلای خانمانسوز از جامعه چاره‌ای بیاندیشند.
رئیس اداره ثبت احوال محمودآباد همچنین پایبند نبودن برخی از زوج‌ها را به زندگی و روی آوردن به ازدواج‌های صیغه‌ای و تماس‌های تلفنی مشکوک و ارتباط‌های نامشروع را جدید‌ترین نوع عوامل اجتماعی موضوع طلاق دانست.
دشتی ریشه همه گرفتاری‌های جامعه به ویژه طلاق را عدم رعایت ارزش‌های دینی عنوان کرد و متذکر شد: باید جامعه را به سمت تعالی دینی و ارزشی سوق دهیم و خوب است که مدیران و نهادهای فرهنگی جامعه با سرعت و دقت بیشتری به مسائل فرهنگی و اجتماعی بپردازند تا شاهد کاهش این معضلات باشیم.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول