اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

دبیر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشر اسلامی خواستار شد:

تلاش مسئولان برای جلوگیری از طلاق زودرس در بین جوانان

خبرگزاری فارس: دبیر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشر اسلامی گفت: تلاش برای ایجاد بسترهای ازدواج جوانان پیشکش مسئولان و متولیان امر، آنچه مورد انتظار است لااقل حفظ ازدواج‌های موجود و جلوگیری از طلاق زودرس در بین جوانان است.

تلاش مسئولان برای جلوگیری از طلاق زودرس در بین جوانان
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دفتر شمال‌غرب کمیسیون حقوق بشر اسلامی، وحید کاظم‌زاده در نشست کارگروه حمایت از حقوق جوانان شمال‌غرب کشور با ابراز نگرانی از رشد طلاق در استان‌های واقع در شمال‌غرب کشور اظهار کرد: مشکلات اقتصادی و عدم ثبات در اشتغال جوانان از عوامل تاثیرگذار در وقوع پدیده طلاق در منطقه است.
وی، رواج آموزه‌های غربی و تبلیغات منفی و مخرب ماهواره‌ها در افزایش طلاق در جامعه را بی‌تاثیر ندانست و افزود: این امر موجب جدایی از فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی و رشد طلاق است ولی نباید از نظر دور داشت که وجود مشکلات اقتصادی و اجتماعی در درجه اهمیتی هم‌طراز با آن قرار گرفته‌اند.
دبیر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشر اسلامی با بیان اینکه طبق آمارهای موجود سالانه 30 تا 35 درصد از ازدواج‌ها در ایران به طلاق ختم می‌شود، ادامه داد: روابط درون خانواده‌ها، عدم تفاهم، کراهت، سوءرفتار زوجین و مداخله بی‌جای والدین و اطرافیان در زندگی از جمله عوامل درون خانوادگی در ازدواج‌های منجر به طلاق بوده و رشد بیکاری، تغییر قوانین و اعتیاد از جمله عوامل اجتماعی است که بر افزایش تعداد طلاق تاثیرگذار بوده است.
وی با بیان اینکه نبود امنیت شغلی و اقتصادی به دنبال آن مشکلات مسکن در کاهش نرخ ازدواج و افزایش طلاق در جامعه تاثیر گذاشته و روند رو به رشد جدایی در سال‌های ابتدایی زندگی مشترک را سبب شده است، افزود: اعتیاد، بیماری‌های خاص، ناتوانی جنسی مردان، چشم و هم چشمی، عدم ثبات در اشتغال ،تحصیلات، ازدواج‌های اجباری، مهریه بالا و ازدواج‌هایی که برای مهریه است از دیگر عوامل افزایش طلاق در بین جوانان است.
کاظم‌زاده با بیان اینکه یکی از دستورات موکد اسلام تشکیل خانواده است، گفت: در حالی‌که نه تنها شاهد گسترش ازدواج جوانان نیستیم بلکه افزایش میزان طلاق در بین جوانان به یکی از دغدغه‌های فکری خانواده‌ها تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه اصول زندگی در حال حاضر تحت تاثیر محیط قرار گرفته و بسیاری از جوانان و والدین مانند گذشته درباره زندگی مشترک فکر نمی‌کنند، بیان کرد: در گذشته بسیاری از افراد به زندگی خود پای‌بند بودند و با همه گونه سختی آن کنار می‌آمدند اما اکنون جوانان با ایجاد کوچک‌ترین مشکلی، راه جدایی را در پیش می‌گیرند.
دبیر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشر اسلامی، عمده‌ترین دلیل طلاق را بعد از انتخاب نادرست، خواسته‌های بی‌مورد طرفین دانسته و اظهار کرد: زمانی‌که خواسته‌ها و نیازها درست نباشد و یا طرفین پاسخگوی نیازهای یکدیگر نباشند، مشکل ایجاد می‌شود.
کاظم‌زاده تاکید کرد: در این مسیر خواسته‌های نابجای والدین دو طرف آن را حادتر کرده است چرا که طبق گفته مشاوران خانواده ٢٠ درصد طلاق‌ها را دخالت خانواده‌ها و دیگران در امور جوانان تشکیل می‌دهد و این قضیه تا آنجا پیش رفته که خانواده‌ها با هم ازدواج می‌کنند نه دو جوان زیرا اختلافات خانواده‌ها آنچنان زیاد شده که اجازه زندگی به دو زوج را نمی‌دهند.
وی با بیان اینکه مسئولان برای عواقب وحشتناک طلاق در جامعه باید فکری کنند، افزود: در گذشته زن با لباس سفید به خانه بخت می‌رفت و با کفن خارج می‌شد‌ اما امروز دیگر این‌گونه نیست و طلاق قباحت خود را در جامعه از دست داده است.
انتهای پیام/ح30



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول