اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

دبیر جبهه متحد اصولگریان استان کرمانشاه:

انقلاب اسلامی نشأت گرفته از واقعه غدیر است

خبرگزاری فارس: دبیر جبهه متحد اصولگریان استان کرمانشاه گفت: انقلاب اسلامی ملت ایران در سال 57 نشأت گرفته از واقعه غدیر بود.

انقلاب اسلامی نشأت گرفته از واقعه غدیر است
بهروز همتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: روز عید سعید غدیر خم روز اکمال دین است و روزی است که پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص) به امر پروردگار سبحان، علی ابن ابیطالب (ع) را به عنوان ولی و سرپرست مومنین به جامعه معرفی کردند.
وی پس از بیان اتفاقات تاریخی مصادف با روز عید سعید غدیر خم افزود: پیامبر مکرم اسلام، حضرت محمد مصطفی (ص) به دو دلیل اقدام به قرائت خطبه مفصل غدیر کردند، اول اینکه امام علی (ع) را به عنوان برادر، وصی، جانشین و ولی و سرپرست پس از خود به جامعه معرفی کنند و دوم آنکه از همه کسانی که در مراسم حج شرکت داشته‌اند، بیعت بگیرند.
این استاد دانشگاه اظهار داشت: بنا به فرمایش پیامبر گرامی اسلام، عید غدیر، افضل اعیاد است.
وی ادامه داد: بنابر آیات قرآن کریم، آخرین حلقه رسالت پیامبر اسلام (ص)، معرفی امام و سرپرست جامعه بوده و بدیهی است ابلاغ امام و سرپرست جامعه برای شخص پیامبر، وجود علی ابن ابیطالب (ع) و وحدت مسلمین خطراتی را در پی داشت اما خداوند سبحان به پیامبر مکرم اسلام (ص) وحی می‌فرماید:" ای پیامبر، اگر می‌خواهی رسالت خویش را به پایان برسانی، علی ابن ابیطالب (ع) را به عنوان جانشین بعد از خود و خلیفه مسلمین معرفی کن و اطمینان قلبی داشته باش که از خطرها در امان خواهی بود".
همتی پس از تبیین و تشریح اتفاقات بعد از رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و نرسیدن حکومت و خلافت به امیرالمومنین، علی (ع)، خاطر‌نشان کرد: آنچه دیگران را تحریک می‌کرد که خلافت نباید به علی ابن ابیطالب برسد، عدل و عدالت امام علی (ع) بود.
مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) استان کرمانشاه، به تعبیری علی (ع) را صدای عدالت انسانی دانست و تصریح کرد: سه جنگ داخلی، جمل، صفین و نهروان که بر امام علی (ع) تحمیل شد، به دلیل اجرای عدالت در جامعه توسط ایشان بود.
وی به وحشت سه گروه ناکثین، قاسطین و مارقین از اجرای عدالت علی (ع) اشاره و بیان کرد: این گروه‌ها به کمک یهودی‌های آن زمان توطئه ناکارآمد نشان دادن اسلام برای حکومت در جامعه را راه انداختند و این حربه‌ها منجر به شهادت امام علی (ع) شد؛ در واقع امام علی (ع) نخستین شهید راه عدالت است.
این کارشناس مسائل سیاسی گفت: امام خمینی (ره) با تکیه بر فرهنگ عدالت علوی و با پیروی از قیام امام حسین (ع) حکومتی مقتدر را در جهان پایه‌گذاری کرد که بعد از رسول گرامی اسلام (ص) همتای آن وجود نداشته است.
همتی ادامه داد: باز هم شاهد هستیم همان کسانی که در زمان مولا علی(ع) کمر همت بر نابودی اسلام بسته بودند، به سرکردگی آمریکا و صهیونیسم جهانی، سعی در نابودی حکومت اسلامی دارند اما به فضل پروردگار و رهبری پدرگونه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، در اجرای این هدف خود شکست خورده‌اند.
مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) استان کرمانشاه تصریح کرد: نگرانی دشمنان ایران اسلامی به خاطر پیشرفت روزافزون جمهوری اسلامی ایران در این 32 سال است و با وجود اعمال تحریم ها، تهدیدات، تحمیل کردن جنگ هشت ساله و به راه انداختن جنگ نرم، نظام جمهوری اسلامی پیشرفت قابل توجهی داشته و شاید بتوان گفت در این 32 سال به اندازه 300 سال کشور پیشرفت کرده است.
وی ادامه داد: استکبار جهانی چشم دیدن این موفقیت‌ها را ندارد.
همتی خاطرنشان کرد: بیداری اسلامی در کشورهای عربی و جنبش‌های اعتراضی در کشورهای اروپایی و آمریکا نشأت گرفته از انقلاب اسلامی ملت ایران است.
مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) استان کرمانشاه اظهار داشت: انقلاب اسلامی از واقعه غدیر و قیام عاشورا نشأت گرفت.
وی در پایان ضمن تبریک عید سعید غدیر خم گفت: تمام مسلمانان باید با بهره‌گیری از دو عنصر ایستادگی و هوشیاری تلاش کنند، اسلام واقعی را به جهانیان عرضه دارند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول