اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس سازمان تبلیغات آبادان:

غدیر بزرگ‌ترین حادثه در حیات سیاسی اسلام است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آبادان گفت: روز غدیر به عنوان بزرگ‌ترین حادثه در حیات سیاسی و فرهنگی اسلام است.

غدیر بزرگ‌ترین حادثه در حیات سیاسی اسلام است
حجت‌الاسلام سیدموسی مدنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان به‌مناسبت دهه ولایت و کرامت اظهار داشت: در ماه ذی‌الحجه حوادث مهمی مانند نزول سوره هل عطی، واقعه مباهله و مسئله ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) به وقوع پیوسته که همه این مسائل در راستای تقویت باورهای الهی و فضیلت اهل بیت(ع) است.
وی در ادامه سخنان خود به بیان روزشمار دهه امامت و ولایت پرداخت و افزود: نخستین روز از این دهه که با عید قربان مصادف شده، روز «توحید، ولایت و اطاعت» نام گرفته است.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آبادان تصریح کرد: طبق این روزشمار روز پنج‌شنبه 27 آبان‌ماه به‌عنوان روز «ولایت، ایثار و شهادت» است.
وی اضافه کرد: «ولایت و انتظار» نام سومین روز این دهه مصادف با 28 آبان‌ماه بوده و 29 آبان‌ماه که در اولین روز هفته یعنی شنبه قرار دارد نیز با عنوان «ولایت و بصیرت» نام گرفته است.
مدنی بیان کرد: «ولایت و عدالت»، «ولایت و دشمن‌ستیزی» و «ولایت و حکومت اسلامی» عناوین روزهای پنجم، ششم و هفتم این دهه همزمان با 30 آبان و یکم و دوم آذرماه سال‌جاری است.
وی با تبریک به‌مناسبت سالروز ولادت امام هادی(ع) گفت: ششمین روز از دهه امامت و ولایت با ولادت امام هادی(ع) همزمان شده و سه روز آخر این دهه با عناوین «ولایت، وحدت اسلامی، حمایت از مستضعفین»، «امامت و ولایت» و «ولایت و بسیج» با روزهای سوم، چهارم و پنجم آذرماه سال‌جاری مصادف است.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آبادان اشاره کرد: روز غدیر به عنوان بزرگ‌ترین حادثه در حیات سیاسی و فرهنگی اسلام است.
وی با بیان اینکه اکمال دین در عید غدیر تحقق پیدا کرد، تصریح کرد: استمرار نهضت مبارک اسلام که نوید بخش فردایی روشن است در عید غدیر شکل گرفت.
مدنی ادامه داد: برگزاری سلسله مراسم سخنرانی، جشن و مدیحه‌سرایی با عنوان از میقات تا غدیر، همکاری با مساجد در برگزاری نیایش و مراسم روح‌افزا و پرفیض دعای عرفه، برگزاری مراسم سخنرانی، مدیحه‌سرایی و جشن در همه مساجد شهر، به مناسبت ولادت امام هادی(ع) و بین دو عید قربان و غدیر از برنامه‌های دهه کرامت و ولایت در آبادان است.
وی با بیان اینکه شیعه باید امام‌شناس باشد تصریح کرد: شیعه باید در اعتقادات مطالعه و پژوهش کرده و به صورت استدلالی مبانی اعتقادی خود را تقویت کند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر این که جوانان باید با بهره‌گیری از کتاب‌های اعتقادی چون "احقاق‌الحق" و "الغدیر" ولایت را درک کنند و این مسئله را برای دیگران نیز به اثبات برسانند خاطرنشان کرد: شیعه، به‌ویژه جوان شیعه باید بداند چرا امام علی(ع) خلیفه بلافصل پیامبر اکرم(ص) است.
وی در پایان بیداری اسلامی در جهان اسلام را مدیون اسلام ناب محمدی و حکومت ایران اسلامی دانست و گفت: ولایت و امامت در کشور اسلامی ما الهام گرفته از حکومت علی(ع) است.
انتهای پیام/غ20 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول