اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در سیستان‌و‌بلوچستان خبر داد:

افزایش 10 درصدی جشن‌های غدیر در سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در سیستان و بلوچستان از افزایش 10 درصدی برگزاری جشن‌های غدیر در این استان خبر داد.

افزایش 10 درصدی جشن‌های غدیر در سیستان‌وبلوچستان
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام صفر قربانپور اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی نمایندگی بنیاد بین‌المللی غدیر در سیستان و بلوچستان مراسم جشن‌های دهه امامت و ولایت به مدت 10 شب در 10 مسجد شهر زاهدان برگزار می‌شود.
وی افزود: محور اساسی سخنرانی در جشن‌های آیینی و محتوایی عید‌الله اکبر امسال تشریح مفاد و مضامین با ارزش خطبه شریفه غدیر به پیامبر اسلام (ص) است و در تمام محافل توصیه شده که ائمه جماعت مساجد در طول دهه صفاتی از این خطبه را هر شب برای مردم تشریح کنند.
قربانپور گفت: این مراسم‌ها از روز عید قربان تا روز ولادت امام هادی (ع) در مساجد صاحب الزمان(ع)، مسجد بعثت، مسجد پیامبر اعظم زیباشهر و مسجد حضرت زینب کبری(س) و مسجد موسی‌بن جعفر(ع) منطقه بابائیان با انجام سخنرانی‌ها و مداحی در وصف امیرمومنان علی (ع) و امام هادی(ع) اجرا شده و ادامه مراسم دهه امامت ولایت با شکوه بیشتری در روزهای آینده برگزار می‌شود.
دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در سیستان و بلوچستان بیان کرد: در سال‌ جاری برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های انجام شده حاکی از آن است که مراسم دهه امامت و ولایت از گستردگی بیشتری در سطح استان برخوردار باشد و با هماهنگی‌های انجام شده در تمام شهرستان‌ها ستادهای غدیر فعال شده که البته در شهرستان‌ها اوج برنامه‌های مورد نظر در روزهای پایانی دهه مذکور است. 
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: در شهر زاهدان مراسم جشن و سرور محوری در محافل و مساجد به ویژه در مسجد الغدیر با سخنرانی حجت الاسلام عالی و مسجد حضرت علی ابن ابی طالب (ع) و مسجد مولای متقیان و مساجدی که مزین به نام حضرت علی (ع) در تمام شهرستان‌ها برگزار می‌شود.
وی اظهار کرد: طبق هماهنگی‌های انجام شده مراسم جشن و سرور با همکاری‌های نهادها و محافل مردمی در عصر روز عید غدیر با مدیریت بنیاد بین‌المللی غدیر نمایندگی سیستان و بلوچستان در میدان امام علی (ع) زاهدان با اجرای برنامه‌های متنوع سرود و تواشیح و سخنرانی و اجرای نمایش رزمی ومسابقات حضوری برگزار می‌شود. 
دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر نمایندگی سیستان و بلوچستان افزود: با همکاری شهرداری زاهدان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مراسم جشن در پردیس لاله زاهدان در روز پنج‌شنبه 26 آبان ماه ساعت 6 عصر برگزار و با همکاری تربیت بدنی سپاه سلمان و بنیاد غدیر استان مراسم غدیر‌خوانی مرشدان سنتی پهلوانی و زورخانه‌ای در شب عید غدیر بعد از نماز مغرب وعشا در محل زورخانه حضرت ابو‌الفضل (ع) زاهدان اجرا می‌شود.  
قربانپور گفت‌: نکته قابل ملاحظه اینکه در آخرین روز دهه امامت و ولایت کنگره استانی نهج‌البلاغه با مشارکت سه جانبه بنیاد بین‌المللی غدیر، اداره کل تبلیغات اسلامی، موسسه فرهنگی روایت عشق و همکاری دیگر نهاد‌ها و موسسات فرهنگی با حضور آیت‌الله دین‌پرور و حجت‌الاسلام دشتی در محل سالن اداره کل تبلیغات اسلامی  برگزار می‌شود و همچنین مراسم جشن غدیر در محل فرودگاه زاهدان و هوانیروز زاهدان نیز در صبح روز دوشنبه 23 آبان ماه اجرا می‌شود. 
دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر نمایندگی سیستان و بلوچستان ادامه داد: یکی دیگر از مراسم محوری همایش پیروان ولایت با مسئولیت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان و همکاری نهاد بین‌المللی غدیر استان در محل تالار فردوسی دانشگاه سیستان ‌و بلوچستان برگزار می‌شود.
وی گفت: در زمینه شرکت جوانان و نوجوانان دانش‌آموز در جشن‌های غدیری با مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک زاهدان مراسم متعدد جشن غدیری با اجرای برنامه‌های گوناگون و اعطا جوایز با حضور دانش‌آموزان 28 مدرسه در مسجد و حسینیه برگزار و نظیر این مراسم در آموزش و پرورش منطقه 2 نیز اجرا می‌شود. 
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: در ایام دهه امامت و ولایت برای پنجمین سال متوالی نمایشگاه صنایع دستی قربان تا غدیر با حضور نمایندگان 30 استان در شهر زاهدان با مسئولیت سازمان میراث فرهنگی در حال برگزاری است. 
قربانپور گفت: در راستای نشر و گسترش فرهنگ غدیری به ویژه تشریح بیشتر خطبه غدیر، برای نخستین بار در استان مراسم خطبه‌خوانی غدیر در صبح روز عید غدیرخم ساعت 10 در محل جبل الشهداء در جوار رحمت شهدای گمنام برگزار می‌شود و نمایندگی بنیاد بین‌المللی غدیر استان امسال طراحی مسابقه پاسخ‌ها به 110 نفر به قید قرعه جوایزی اعطا خواهد کرد.
وی گفت: نمایندگی بنیاد غدیر استان در راستای تبلیغاتی تعداد 20 هزار برگ پوستر غدیری چاپ و توزیع و تعداد هزار جلد خطبه غدیری را نیز توزیع کرده است.
 انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول